Weet iemand de diameter van zo'n tripod schroefje? Van een camera statief

Toegevoegd na 3 uur:
Misschien ook iemand een idee waar dit te koop is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk schroefje bedoel je in hemelsnaam? dat waar je de camera mee vastzet? Dan is het laatste en voorlaatste antwoord uitmuntend. Die schroeven zijn overigens gestandaardiseerd.

Antwoorden (3)

Daar is geen standaard voor. Die zijn niet allemaal hetzelfde.

Ik heb er even een paar nagekeken.

Allemaal verschillend.

Afhankelijk van type statief en van het merk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je waarschijnlijk ook zware camera's of zware lenzen. Voor consumenten video/foto camera's is het allemaal een standaardmaat (gelukkig) anders zou je op moeten letten met het kopen van een statief. Maak je misschien gebruik van een adapter/verloop of heb je een statief voor een camera en een andere statief voor een ander camera/lens?
1/4-20 UNC

Dus een kwart inch wat overeenkomt met 6mm of M6.

Toegevoegd na 4 uur:
Blijkbaar niet helemaal juist.

Monaliza:

het is wel 6 mm dik, maar zeker geen M6, de draad van 1/4" is iets grover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is wel 6 mm dik, maar zeker geen M6, de draad van 1/4" is iets grover.
het is 1/4 whitworth 6,4 mm de draad is 55 graden en heeft een grovere spoed dan M6
M6 is fijner en is 60 graden (past dus echt niet)

Toegevoegd na 1 uur:
hier kan je het een en ander bestellen
http://www.cameraland.nl/category/275/