wat gebeurt er met een apparaat als je er te veel stroom op zet?

Ik heb gehoord van een man die zijn camper aansloot op een ferry op de stroom van 380 volt. Dat is bedoeld voor koelers van vrachtwagens (koeltransport), maar hij stond op het verkeerde dek. Gevolg was volgens degene die het vertelde dat zijn camper naar de filistijnen was, maar ik betwijfel of dat mogelijk is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Als je te hoge spanning op een apparaat zet, 380 i.p.v. 220, of 14 i.p.v. 9) zal het apparaat doorbranden en dus kapot gaan, tenzij er een goeie beveiliging op zit.