Ik wil deze tv PHILIPS 4000-Serie 47PFL4007H/12 kopen, is dit een goede koop?

Ik heb weinig verstand van tv's

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je moet voor jezelf kijken wat je wil met een televisie. Wil je 3D kijken of juist niet. Wil je internet op je TV hebben, etc.

Ikzelf zit in de consumentenelektronica en geloof mij dat er geen echt slechte merken zijn. Zelf heb ik een Philips TV en ben er blij mee.

Ook hebben Sony, Samsung en philips vaak dezelfde onderdelen (zoals beeldschermen) en het verschil zit in het uiterlijk en de software. Ook is de afwerking van Sony bijvoorbeeld beter in de TV kast dan die van LG, maar daar zie je pas iets van als je het open zou halen. Echter is dat wel weer bepalend voor de prijs.

Je de schermgrootte goed is en je hebt alle functionaliteit dan zou ik die gewoon nemen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Philips gebruikt geen Samsung panelen, dus dat klopt al niet. Verder is het wat makkelijk om te zeggen dat er geen slechte merken zijn. In principe klopt het, maar het ene merk heeft gemiddeld genomen natuurlijk wel betere producten dan het andere merk, en dan is het een beter merk. Maar goed, je moet niet te veel op merken letten bij het kopen van elektronica, dat is wel zo. De Philips 47PFL4007H/12 zou ik niet aanraden. Wat wel? Dat is niet zomaar te zeggen. Daarvoor moet je aangeven wat je precies wil met je televisie. Wat voor content wil je kijken (sport, games, veel films, etc.), waar komt de televisie te staan (woonkamer, slaapkamer, is er veel daglicht?), kijken jullie veel overdag? Wat voor apparaten moeten worden aangesloten? Hoe groot moet het toestel zijn? In principe heb je in deze prijsklasse veel betere kwaliteit beeld met de plasma-schermen. Ze gebruiken wel iets meer stroom (paar tientjes per jaar aan kosten). Persoonlijk zou ik in deze prijsklasse zeker voor de Panasonic Viera TX-P50G30 gaan voor 700 euro (50"), of de Panasonic Viera TX-P46G30 voor 600 Euro (46").
Castle
11 jaar geleden
Quote:
"Het is makkelijk om te zeggen dat er geen slechte merken zijn, maar in principe klopt het wel." Lekker bezig... en toch wel zeker dat veel onderdelen van alle grote merken bij elkaar in de televisie zijn terug te vinden. Je raadt de televisie af en zegt niet waarom. Een plasmascherm is heel iets anders dan een ledscherm. Led heeft zeker zijn ook zijn voordelen t.o.v. plasma.
De Philips 47PFL4007H/12 zou ik niet aanraden. Wat wel? Dat is niet zomaar te zeggen. Daarvoor moet je aangeven wat je precies wil met je televisie. Wat voor content wil je kijken (sport, games, veel films, etc.), waar komt de televisie te staan (woonkamer, slaapkamer, is er veel daglicht?), kijken jullie veel overdag? Wat voor apparaten moeten worden aangesloten? Hoe groot moet het toestel zijn? Wat is het budget?

In principe heb je in de prijsklasse van de Philips die je noemt veel betere kwaliteit beeld met de plasma-schermen. Ze gebruiken wel iets meer stroom (paar tientjes per jaar aan kosten).

Persoonlijk zou ik in deze prijsklasse zeker voor de Panasonic Viera TX-P50G30 gaan voor 700 euro (50"), of de Panasonic Viera TX-P46G30 voor 600 Euro (46").

Wil je 3D, dan kun je in een iets kleiner formaat dezelfde tv kiezen met de Panasonic Viera TX-P42GT30 voor 635 Euro. Deze is 42". Er is ook nog een 50", en die kost 840.

Deze televisies worden door de toonaangevende site HDTVTest.co.uk als zeer goed beoordeeld.

Wil je perse LCD, dan zou ik kijken naar de Toshiba 46TL933G. Dit is een nieuw toestel. De voorgangers werden zeer goed beoordeeld, dus dan zal deze ook niet verkeerd zijn. Evt. zou je ook kunnen kijken naar de Sharp LE-series die in de regel erg goed scoren.

De reden om voor LCD te gaan, naast de stroomkosten (hoewel ik het verschil te klein vind om dat echt als argument te zien), is dat in een lichte kamer (bijv. wanneer je aan twee zijden van de kamer flinke ramen hebt), overdag het beeld duidelijk zal zijn dan op een plasma, doordat de felheid van LCD's hoger is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben benieuwd wat de argumenten zijn van de mensen die mijn reactie naar beneden gestemd hebben.
als u besluit een Philips tv aan te schaffen dan kunt u beter een Samsung nemen.

de reden is
Philips gebruikt namelijk vaak Samsung beeld platen.( spreek uit ervaring ) en de tv beschikken meestal over ouderen hardware.
Philips staat er om bekend om door middel van software en Chip's het beeld beter te krijgen

ik zeg niet dat Philips slecht is maar ik zeg wel dat Philips niet De beste is. ook om dat de Tak tv verkocht is aan een Japans of chinees bedrijf

met vriendelijke groet Roy
starpc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Philips staat er om bekend om door middel van software en Chip’s het beeld beter te krijgen Dat is toch een reden om een philips te nemen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook als dat in houd dat de beeld plaat van minder qualiteit is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die softwarematige beïnvloeding van het beeld doen alle merken. Dus dat is zeker geen reden om Philips te nemen. De vraag is of het goed gedaan wordt. Alle merken hebben modellen waar het goed en minder goed gedaan wordt. Verder is het niet waar dat Philips panelen van Samsung gebruikt. Ze gebruiken panelen van LG en Sharp. De laatste vooral in de duurdere modellen. Andere merken als Sony gebruiken die panelen ook. En uit welk land een fabrikant komt maakt natuurlijk niets uit. Inderdaad is de volledige TV-tak bij het Chinese TP-V ondergebracht. Maar de nieuwe high-end modellen krijgen gewoon weer prima reviews. Ze hebben dus gewoon de productie en ontwikkeling ook gewoon overgenomen, en een groot deel van dezelfde mensen zijn nog steeds betrokken bij de televisiegedeelte van Philips. En uit Japan komen al tientallen jaren goede electronica. Maar wat Philips betreft: Zo goed waren die televisies gemiddeld genomen de afgelopen jaren sowieso niet. Zeker niet gezien de prijs die tot twee jaar geleden ervoor gevraagd werd.
Wat ik gedaan heb bij mijn eerste TV aanschaf was kijken welke grootte. Een grote TV is leuk maar past het wel in de kamer. De meeste tv zijn onderhand wel Full HD, dus dan kijk je naar het merk. Vaak heeft de Media Markt wel TV die heel goedkoop zijn.