Wordt de kwaliteit van een 1000:1 contrastratio led-lcd tv echt zo slecht?

Ik wil een nieuw tv-tje (led of lcd) gaan kopen voor op mijn kamer. Ik wilde niet al te klein dus ik zat de denken aan 24/26 inch. Nou had ik hele mooie tv's gevonden met mijn voorkeuren. Maar ik kwam er achter toen ik langs de bcc was geweest om even rond te neuzen dat de tv's met een laag contrast ratio hele slechte kwaliteit hadden. Is dit echt zo of ligt het aan nog meer dingen. Of kan het ook nog zijn dat ze bij de bcc die tv met een slechte kwaliteit hebben ingesteld omdat ze zo eerder de grotere en duurdere tv's kunnen verkopen? Heeft iemand een aanrader als tv voor mij? Max. 200 euro, usb, ingebouwde tv tuner, het liefst full hd en VGA. 24 inch of groter.. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Tv's van €200 euro zullen per definitie niet zulk goed beeld geven... En beeldkwaliteit hangt idd van meer dingen af, zoals motion resolution, kleur en zwartwaarde (wat samenhangt met contrast). Als je goede contrast belangrijk vindt, zou ik voor een Samsung gaan, hun lcd's hebben meestal relatief goede zwartwaardes. Dus een 22D5000 als je die nog kan vinden, of een 22ES5000. Hebben allebei VGA en USB aansluiting(en) en zijn Full HD.
De ES5000 is de nieuwere, maar heeft 1 USB en 1 HDMI aansluiting minder.