Waarom lekt mijn senseo aan de onderkant?

Zo nu en dan vind ik een plas water onder mijn Senseo. Dit gebeurt soms tijdens het gebruik, maar ook soms zonder dat ik het gebruik. Het water lijkt uit de onderkant te komen en niet uit de deksel of de achterkant, zoals ik dat meestal zie op Internet.

Toegevoegd na 3 uur:
Het is niet een apparaat dat teruggeroepen moest worden. Het verschil dat ik voelde tussen mijn situatie en die van sterrehemel (dat ik wel al gelezen had!) is dat ik het idee heb dat het lek in die situaties duidelijk ergens vandaan komt terwijl ik alleen het plasje zie en dus niet zie wat er lekt. Zo lijkt het dus aan de onderkant te lekken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de zwaartekracht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een senseo van de "(begin)700 serie"?staat op onderkant..dan moet je deze naar fabriek terug sturen.Waarschijnlijk krijg je dan kosteloos een nieuwe.Zeker weten doe ik het niet.Ligt er ook aan hoe lang je het ding al hebt.

Antwoorden (3)

Dat is een veel voorkomend probleem.
Kijk even op de Philips site want er is een terugroepactie voor senseo's geweest.
Je kreeg dan een nieuwe. (ik weet niet of dat nog van toepassing is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien het ventiel kapot
in de link laten ze zien hoe je het moet vervangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk teveel water met vullen .
Als je het resevoir vult dan hou je het rechtop onder de kraan en als je hem dan helemaal vol doet dan klotst iets water over de rand met het inzetten ook omdat het resevoir ook al iets schuin komt te staan .