wat kost het om een bad eruit te halen en te vervangen met een douchecabine ?

en is het mogelijk, heeft iemand er ervaring mee

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (4)

Het is natuurlijk wel mogelijk, Het kost je alleen meer dan de vervanging want vloer en muurtegels moet je ook vervangen. Wat de kosten zijn, ligt ook aan jouw smaak, Welke kwaliteit wil je.
Dus je hebt meer aan een offerte die je bij verschillende bedrijven aanvraagt dan aan een gissing van mij
13 jaar geleden
Ja dit kan. Nee het is niet goedkoop als jet het laat doen.

Je moet buiten het breek en sloopwerk nadenken over de tegels: De plek waar het bad nu zit, sdaar zijn 99% zeker niet de juiste tegels achter gezet. Dus je moet wellicht een complete nieuwe betegeling aan laten brengen (reken 20E / m aan tegels en 10e/meter zetkosten minimaal). Je hebt de douchewand nodig (Begin met rekenen bij 300 euro tot 1000 euro voor luze volglas) een douche (3-800 euro al snel). Installatiewerk (10 uur a 25 euro) breek & sloopwerk met afvoer (4 uur a 25 euro)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je niet zo even zeggen, dat ligt helemaal an de situatie en wat je wilt hebben. Zitten bijvoorbeeld de leidingen op de juist plaats of moeten ze verplaatst worden, kan de afvoer rechtstreeks erop gezet worden of moet ook daarvoor gefreesd worden. Welke tegels wil je hebben, en moet de hele badkamer dan opnieuw betegelt worden of alleen op de plaatst van het bad. En: wat kun je zelf doen, sloop je zelf het bad eruit of laat je dat doen.

Kijk dus eerst wat je wilt en wat er mogelijk is, kijk naar je budget. Paar duizend zou ik wel op rekenen. Maar daar kun je een (vrijblijvende) offerte voor laten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het in alle huizen waar in heb gewoond gedaan. Een bad is heerlijk, in een hotel, maar niets voor in huis.
Hoe beter het hotel, hoe beter het bad.
Hoeveel het kost is geheel afhankelijk van de omstandigheden. Meestal doe je dat als je de badkamer wilt vernieuwen.