Hoe omzijl ik (legaal) de kopieerbeveiliging van een videoband ?

Ik ben bezig al mijn videobanden over te zetten naar dvd. Vanaf de VCR eerst naar de harddisk recorder. Bij enkele videobanden krijg ik de melding dat de band voorzien is van een kopieerbeveiliging. Is er een manier om deze beveiliging te verwijderen ? Let op, ik ben dus niet ilegaal bezig, de videobanden zijn netjes gekocht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

nee deze beveiliging is niet op een legale manier te omzijlen

er zijn wel mensen die dit op een illegale manier kunnen
een fotozaak bij ons in de buurt heeft dit voor mij al een paar keer gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
gaat het dan om standaard films ? dat doen ze volgens mij toch niet ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel
ik ken die mensen goed
maar ik bedoel alleen te zeggen dat het op een illegale manier wel kan maar niet op een legale omdat gewoon niet mag

Andere antwoorden (2)

Dat je de banden netjes gekocht hebt, betekent dat je naar de beelden mag kijken die op die band staan. Het betekent niet dat je de boel mag kopieeren. Waarom denk je dat die beveiliging erop zit ?
Juist. Die zit erop om te voorkomen dat er gekopieerd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhm van je eigen banden, dvd's en spellen mag je voorzelf een back-up maken. Zo doen zat mensen hun Wii ombouwen om eigen back-ups te spellen (legaal) er zijn ook zat mensen die gewoon de spellen van internet afhalen en spelen (illegaal). Wat meneer hier wil doen is een back-up maken, hij heeft de band al eerder gekocht. Dus het mag wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beveiliging zit erop om mensen dubbel te laten betalen voor eenzelfde film, maar dan op een ander medium?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er 1000 CD's verkocht worden, wordt daar 1000x voor betaald. Als diezelfde CD op cassetteband uitgebracht wordt (werd) moet daar ook voor betaald worden.
Het is gewoon helemaal niet toegestaan om een kopie te maken van een videoband waar rechten op zitten.
Van een back-up is helemaal geen sprake. Het betreft gewoon een illegale kopie.
Degenen die hier minnen uit zitten te delen, moeten maar eens met BUMA bellen en vragen hoe het zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Je mag een band of CD o.i.d. niet kopieeren.
Zelfs een plaat opnemen op een cassettebandje mag officieel niet.
Het mag gewoon niet; daar kan ik ook niets aan doen.
De minnen die hier rondgestrooid worden, veranderen daar niets aan.
Twee plakbandjes over die twee "inkepingen" aan de zijkant van de vhs doen.