Inmiddels heb ik de Digitenne zenders ingesteld met vele Duitse erbij. Alleen ZDF heb ik niet. Als ik nu 1 verwijder, heb ik dan plaats ZDF ?

Toegevoegd na 2 minuten:
Is er dus een maximum aan zenders die je kunt instellen op Digitenne. En als je er1 of meer weghaalt, is er dan plaats voor anderen, dus bijv. ZDF? Bij het instellen zag ik namelijk meer zenders dan ik er nu op heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

er zijn bij digitenne meerdere regionale zenders te ontvangen zoals tv zeeland, tv west e.d. Duitse zenders niet. Wel kun je als je dicht bij de grens woont de duitse free to air kanalen misschien ontvangen. Deze zullen dan vanzelf toegewezen moeten worden aan een kanaal. Je kunt via het menu ook handmatig zoeken en dan kanaal voor kanaal handmatig afzoeken en kijken wat je tegenkomt. Overigens kun je ook vanuit meerdere zendpalen nederland 1,2 en 3 ontvangen, de nederlandse free to air kanalen. Hierdoor kan het ook lijken of je meer kanalen kunt ontvangen terwijl het in werkelijkheid dezelfde kanalen zijn. Bij de samsung ontvanger zullen extra kanalen 1001 1002 enz als nummer krijgen, bij de topfield ontvanger nummert het gewoon door. Als je een cam module of een ingebouwde ontvanger in je tv hebt is het afhankelijk van je tv.

Toegevoegd na 1 minuut:
waarschijnlijk zijn de duitse zenders die je nu ontvangt dus free to air kanalen en woon je richting de duitse grens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

digitenne bied geen duitse zender aan (zie foto), ik had per abuis gratis eredivisie live. maar al snel had ik gewoon alleen de basiszenders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in Enschede (ook vlak bij de grens dus) en heb ook geen ZDF. Misschien kun je die alleen verder naar 't zuiden toe ontvangen? Ik kan me nog iets van vroeger herinneren dat we vroeger ook de ZDF (ik denk tenminste dat het die was) niet konden ontvangen, behalve met mooi weer (dakantenne).

Toegevoegd na 4 minuten:
Of de ZDF is niet free, maar dat kan ik me haast niet voorstellen, als de andere regionale kanalen dat wel zijn.