Omdat het zo lastig is om sprekende beesten, auto's en andere zaken te casten voor een speelfilm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

omdat dat voor kinderen veel leuker is.
en soms vind ik het zelf ook nog wel eens leuk om een tekenfilm te zien.
14 jaar geleden
Meestal voor kinderen, alleen ik vind ze vaak niet geschikt voor kleine kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn makers en er zijn kijkers... Dus vraag en aanbod... Daarom bestaat het, als er een van die twee niet meer is, zal die andere ook snel verdwijnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de allereerste 'film' een tekenfilm was : heel snel op elkaar volgende beelden van een lopend mannetje...
Pas toen de tekenfilm beter werd, kwamen de eerste films met acteurs, eerst in zonder geluid en in zwart-wit, toen mét geluid ( wat en hele omstelling was : beroemde acteurs uit de 'stomme'film bleken een verschrikkelijk stemgeluid te hebben), en in de jaren 30 de eerste films in kleur.

Maar de tekenfilm, in kleur en met geluid, werd avondvullend : Bambi, Sneeuwwitje, en alle andere vroege Disney-tekenfilms, en bleef altijd een goede concurrent, vooral voor kinderen.

Het grappige is, dat met de eerste film met acteurs en een ingetekend cartoon-konijn (ben de naam even kwijt...) een nieuwe trend heeft ingezet. Ook Walt Disney deed dit in Mary Poppins : cartoonfiguren en acteurs in één scene.

Nu, met de computer en de games, lijkt met 'Avatar' weer een nieuwe fase van de aloude 'tekenfilm' ingegaan te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Who framed Roger Rabbit' bedoel je (;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KLOPT, mormel, dat issum.....dankjewel!!
Om kinderen op zondagmorgen zoet te houden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er mensen zijn die dat leuk vinden om naar te kijken natuurlijk.
Niet alleen kinderen overigens, in onze cultuur is het vooral iets voor kinderen (hoewel er ook volwassenen zijn die het leuk vinden, en er ook wel tekenfilms bestaan die specifiek gericht zijn op volwassenen), maar dat is niet overal zo: in Japan bijvoorbeeld bestaat er ook veel anime die op volwassenen gericht is (waaronder ook allerlei soorten seksuele tekenfilms).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijvoorbeeld al omdat sommige verhalen niet te filmen zijn:
Le chateau dans le ciel (IMDB 0092067)
Howl's Moving Castle (IMDB 0347149)
Steamboy (IMDB 0348121)
Lord of the Rings (IMDB 0077869)
Watership down (IMDB 0078480)

Sommige films zijn een combinatie van Film en animatie, omdat het bijzonder karakter beter kan worden uitgebeeld:
Immortel (ad vitam) (IMDB 0314063)
Coraline (IMDB 0327597)

Soms zijn getekende films beter dan de echte films: dat geldt bijv. voor Lord of the rings

Combinaties van film en animatie zijn soms waanzinnig goede 'films': Immortel

Toegevoegd na 14 uur:
Kinderen? Niks klinderen film liefhebbers!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de groei van de kinderen te beinvloeden. Daarmee leren kinderen veel van. Door tekenfilms te kijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te tekenen kun je vaak leuke effecten bereiken, die met gewone film lastig of onmogelijk te bereiken zijn. Ik weet niet of je de (echte) films van Suske en Wiske wel eens hebt gezien, maar dat ziet er niet uit!