Als je een tv koopt bij de mediamarkt, moeten zij dan je oude innemen?

Heb nog nooit gezien dat mensen een oud toestel inleverde. Wil graag een nieuwe tv wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (5)

Ja, Mediamarkt moet jouw toestel innemen. Tenminste, als jij die kwijt wil. Je bent natuurlijk vrij om je oude toestel te bewaren en te gebruiken als slaapkamer-tv of zo. Maar als hij stuk is of jij wilt er gewoon vanaf, dan moeten zij deze innemen. Hier betaal je bij aankoop van een toestel ook verwijderingsbijdrage voor.

Als je hem inlevert bij de winkel (in dit geval Mediamarkt) dan zorgt deze dat het apparaat op de juiste manier wordt afgebroken waarbij zo min mogelijk afvalstoffen in het milieu terecht komen.

Oftewel: Jij bent uiteraard niet verplicht je toestel in te leveren, maar Mediamarkt wel om de oude in te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verwijderingsbijdrage is afgeschaft en verplichte inname bestaat niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
serieus? Dat wist ik niet. Ik heb afgelopen week bij BCC een inbouw combi oven/magnetron gekocht en moest gewoon verwijderingsbijdrage betalen? Hoe zit dat dan precies?
Ja hoor, daarvoor betalen we met z'n allen die verwijderingsbijdrage.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verwijderingsbijdrage is afgeschaft en verplichte inname bestaat niet meer.
De mediamarkt is niet verplicht om te oude TV retour te nemen. Want de verwijderingsbijdrage op apparatuur als televisies is een jaar geleden afgeschaft.
Uit oogpunt van service kunnen ze het wel doen, maar het hoeft niet. Je kunt de TV waarschijnlijk wel bij de afvalverwerking van de gemeente inleveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ze moeten hem innemen als hij kapot is, of als jij het wilt.

Toegevoegd na 39 seconden:
**
Met extra geld kan het wel
**

Toegevoegd na 39 seconden:
**
Met extra geld kan het wel
**
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Mediamarkt is in principe niet meer verplicht jouw oude toestel in te nemen.
Ook bestaat de verwijderingsbijdrage niet meer en dus kan je het toestel ook bij de milieustraat van je gemeente inleveren.
Kost ook niets.
De verplichte inname zal waarschijnlijk wel weer worden ingevoerd door het bemoeizieke Europa.