is een oude dikke tv geschikt voor de upc horizon mediabox?????

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, er zit immers een SCART aansluiting op. Toegevoegd na 1 minuut: Dat zal ook nog wel een paar jaar aanhouden. Half Nederland staat nog vol met oudere tv's in slaapkamers, maar ook in woonkamers zijn er nog te vinden zonder HDMI.

De TV is geschikt, mits er een SCART aansluiting op zit. Als dit het geval is, kan je de horizon box gebruiken. Je moet alleen wel rekeningen houden dat je dan geen HD kwaliteit hebt. De horizon box is een apparaat wat je zenders in HD aanbiedt. Het beeld is dan aanzienlijk scherper dan geen HD kwaliteit (verschil tussen hoe je het aansluit, SCART geeft geen HD door, HDMI wel). Verdere functies zullen gewoon beschikbaar zijn. Je kan tot 5 programma's simultaan opnemen, de wifi, modem etc is allemaal gewoon beschikbaar. Houdt wel rekening met het feit dat als je een HD tv koopt, dat je uitkijkt met Philips en Samsung TV's. Het HDMI protocol van de Horizon box geeft problemen icm met deze merken (zelf heb ik een philips TV en de problemen heb ik al bijna 2 jaar. Helpdesk heeft geen oplossing vooralsnog). Ik kijk dus met zekere regelmaat over de SCART aansluiting omdat via de HDMI ik om de 15 a 60 seconden even (2 sec) zwart beeld krijg... Verre van ideaal. In basis is de Horizon Box een mooi apparaat. Veel mogelijkheden, absoluut. De uitvoering is wat minder, er zijn veel problemen mee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100