Hoe sluit ik 2 beamers aan op 1 digitale ontvanger?

Beste mensen,

Het WK komt er aan en ik wil graag tijdens een wedstrijd de wedstrijd op 2 schermen projecteren via beamers, zonder HDMI aansluiting maar wel VGA/Composite e.d.

Echter, moet het gaan via 1 digitale ontvanger met scart uitgang. Is dit mogelijk? En is het dan mogelijk om het geluid via de versterker van de geluidsinstallatie in de zaal te laten lopen?

Welke splitters heb ik hiervoor nodig? Hoe kan ik dit het beste doen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zonde van de beeldkwaliteit. Een fatsoenlijke HD-ontvanger met HDMI-out en component out kost nog geen 100 euro. HDMI of component splitter erbij en je hebt stukken beter beeld. http://www.kieskeurig.nl/digitale_decoder/alle#new=N&page=1&sort=price&order=asc&q=&rq=&ps=12&pcode=digitaletv_receiver&qcode=digitale_decoder&f59049%5B%5D=102573&min_default=29&max_default=598&min=29&max=598&bs%5Bf59048%5D=open&view=tiles
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft je huidige ontvanger geen component? Dus de rood-groen-blauwe tulpen. Je beamer heeft geen HDMI ingang zie ik nu. Maar component is bijna zo goed.

Antwoorden (1)

Op de digitale ontvanger steek je een SCART naar tulpstekker adapter.
De gele aansluiting geeft het composietvideo signaal, dat kun je splitsen en sturen naar de gele aansluitingen van de beamers. De witte en rode tulpaansluitingen verbindt je met de geluidsinstallatie van de zaal, wit is linkerkanaal, rood is rechts.
De SCART adapter is voor minder dan 5 euro te koop bij een elektronicawinkel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nuttige reactie, ik dank u! :)