Hoe kan je met je TV en een UHDTV antenne kanalen scannen?

Hey.
We willen een uhdtv antenna aangeschaft. We willen nu kanalen scannen, maar tv vind niks. Wat te doen?

Picture for question
4 maanden geleden
jc54
4 maanden geleden
Als alles goed is aangesloten, en je zit dicht genoeg bij een zender, dan zou het moeten werken. Je kunt proberen de antenne te verplaatsen voor een betere ontvangst.
gvrox
4 maanden geleden
Welke TV (exact model) heb je, en welke kanalen hoop je te ontvangen?
Vortexxx
4 maanden geleden
Welke optie heb je? i.e. Met een settopbox of direct uit de lucht? Want met optie twee heb je alleen de zogenaamde free-to-air kanalen tot je beschikken, en dat zijn NPO1, 2, 3 en dat was het dan. De optie met settopbox komt alleen Digitenne als enige met TV 'door de lucht' verder heeft elke andere aanbieder de kanalen op de kabel zitten en heb je geen antenne nodig.

Antwoorden (1)

Je hebt een tv nodig die dvb-t2 kan ontvangen, in de volksmond digitenne.
En dan moet je ook nog een beetje in de buurt van de zendmast zitten anders wordt het niks met een kamerantenne.
4 maanden geleden
Vortexxx
4 maanden geleden
Er is geen TV in NL te koop die Digitenne kan ontvangen, je hebt altijd dat kastje van KPN met CI module nodig.
janjan
4 maanden geleden
Er zijn er zat tegenwoordig. Jij geeft oude informatie.
DVB-T2 is algemeen ondersteund tegenwoordig om free-to-air zenders te ontvangen.
Vortexxx
4 maanden geleden
@janjan: Vandaar die CI module, want wie alleen NPO1,2,3 kijken? Ik had misschien moeten zeggen DVBT2+CI module, want die TV vind je niet. Maar evengoed bedankt voor de feedback.
janjan
4 maanden geleden
Wel erg off topic maar er is een ruime keuze voor tv's met ci module voor digitenne.
Zie https://forum.kpn.com/digitenne-12/introductie-digitenne-insteekkaart-ci-module-558079
Maar goed, digitenne is tanende, minder dan 90.000 gebruikers dus eigenlijk niet zo relevant meer.