Oorspronkelijk was bedacht dat teletekst zou bestaan uit een aantal "magazines". Binnen elk magazine zouden 100 pagina's kunnen bestaan.

Vanwege het beperkte aantal bits werd het aantal magazines beperkt tot 8, genummerd van 1 t/m 8. Binnen elk van die magazines waren 100 pagina's beschikbaar, genummerd van 00 t/m 99.

Het idee van de magazines is al snel verlaten. We zien nu gewoon paginanummers. Die lopen dus van 100 t/m 899.

(Wat je niet noemde in je vraag, is dat ook pagina's 000 t/m 099 niet bestaan. Dat heeft dus dezelfde reden als voor pagina's 900 t/m 999.)

Zie onderstaande Bron voor een veel gedetailleerdere beschrijving.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt
inderdaad 000 tot 099 bestaan ook niet niet aan gedacht

Andere antwoorden (4)

Gebrek aan informatie om die pagina's te vullen? Als ik de teletekstpagina's bekijk, zijn alle categoriën die men graag wil lezen, allemaal al aanwezig. Het enige dat verschilt met de teletekst van andere zenders, is het ontbreken van de welbekende telefoonspelletjes, datingnummers, etc., maar daar doet de publieke omroep niet aan.

Of is er nog een categorie die jij graag zou willen zien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is denk ik geen behoefte aan nog meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien bestaan ze wel, en worden ze door het teletekstbedrijf gebruikt als testpagina's die verder nooit in beeld komen
13 jaar geleden
Dat komt door het aantal bitjes in de beeldlijnen dat gebruikt wordt in dit ouderwetse systeem. Paginanummers boven de 899 passen daar niet in.