Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je het beeldscherm van de tv (LCD) aanraakt, krijg je van die kringels. Is dat schadelijk voor de tv?

Mijn kindje vindt het prachtig om de tv aan te raken (en dat mag hij natuurlijk niet, maar soms gebeurt het wel he haha); krijgt de tv daar wat van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het niet te vaak gebeurt en Niet te hard is de kans erg klein. Ik heb in een elektronica winkel gewerkt en daar gebeurt het de hele dag door. En nee niet alleen door kinderen haha. Nooit een tv gezien die blijvende schade heeft opgelopen. Dus ik durf net vrij veel zekerheid te concluderen dat de kans erg klein is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan niet direct kwaad, maar uiteindelijk beschadig je op die manier wel kristallen, en kan je witte / lichte plekken in je scherm krijgen. Als je te hard drukt kun je zelfs het hele scherm goed beschadigen. Beter niet doen dus, en gewoon leren dat het niet mag. En schoonmaken met een zacht doekje en zo weinig mogelijk druk.
Zeker een klein kindje wil nog wel eens net iets te hard drukken, dus beter om het hem maar gewoon af te leren voor je schade hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding