Hoe sluit ik een sound bar aan op mijn Samsung televisie?

Het gaat om een LG SH4 sound bar en een Samsung UE40H6240AW televisie.

Ik heb een 1.4 HDMI ARC kabel tussen sound bar en televisie gelegd, maar dat geeft geen resultaat. Als ik naar de instellingen van mijn televisie ga selecteer ik als bron geluid > luidsprekerinstellingen > Audio uit, maar dan is het vervolgens stil.. Terwijl dit toch de juiste manier zou moeten zijn.. HDMI kabel zit in de UITgang van de sound bar. Alle apparaten en kabels ondersteunen ARC.

Als ik mijn de HDMI van mijn xbox in de INgang van de sound bar stop, stuurt deze het beeld en geluid naar de tv door en is het geluid van de tv-speaker gedempt, zoals het hoort dus.

Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet alle hdmi uitgangen van je TV zijn ARC, soms is het uitgang 2, kijk bij de uitgangen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb ik gecheckt, zit in de juiste ingang :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
HDMI kabel zit in de UITgang van de sound bar. Moet de INgang zijn. Geluid komt binnen van de TV.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mr. Tomaat.
U moet eens lezen. Dat is precies wat ik verteld heb.
Voor Freek:
Staat jouw televisie wel op HDMI ? De bron of source of input moet wel HDMI zijn.
Je kan ook gewoon een component aansluiting doen. Een kabeltje met rood/witte stekkers in Audio out (televisie) en audio in op de soundbar.
Voor het geluid maakt het niets uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Onder de reacties staat hoelang geleden de reactie relatief geplaatst is, als je er met je muiscursor overheen hoovert dan zie je zelfs de absolute vermelding. Dit zelfde geldt voor de antwoorden.

Antwoorden (1)

Hoi.
De HDMI moet in arc van de televisie en bij de soundbar in de hdmi IN
Dan zou hij moeten werken.
Vr. Gr.