er is iets mis met de kleuren op de tv, ik zou hem graag op zwart-wit willen zetten, maar hoe?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Amadea
8 jaar geleden
Door in de handleiding van dat toestel na te lezen of dit mogelijk is en zo ja hoe. Heb je die handleiding niet meer, dan moet je even doorgeven om welke tv het gaat. Want dan kunnen wij nagaan of het ergens te vinden is, dan wel weet iemand met hetzelfde toestel hoe het moet.
paulus811
8 jaar geleden
waarom zou je dat in hemelsnaam willen doen? Blijven hangen in de 60's?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kleurverzadiging op 0 zetten.
Hoe? Zie reacties hierboven.

Antwoorden (1)

Iedere kleuren TV is eenvoudig op Zwart/Wit te zetten. Daarvoor moet je, met je afstandsbediening, het instellingenmenu kiezen en daarna de beeldopties. Hierin stel je de "Color" of kleurverzadiging geheel terug, ofwel naar links, naar (0).

Voor een goed beeld in Zwart/Wit zul je dan ook nog het Contrast en de Helderheid wat moeten bijstellen.

Heb je nog een ouderwetse beeldbuis TV met draaiknoppen, dan moet je de kleurverzadigingsknop helemaal terugdraaien. Ook dan moet je de Contrast en Helderheid zodanig bijstellen dat het beeld niet te donker staat of te hel.