Welke tv programma's mogelijk met schotel?Wat is een goede receiver?

Ik woon in Duitsland en heb een schotel met de eenvoudigste kaart van canal digital. Vriendin is duits en wil graag duits zien. Welke receiver is goed om beide te kijken en heb ik dan een dual lnb nodig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

let op want alle nederlandse zender gaan per eind maart over op mpeg4 dit signaal is alleen te zien via een hd ontvanger.
Wat je kunt doen is een dual lnb kopen hiermee kunt u zowel astra 1 als astra 3 ontvangen.
om gbruik te kunnen maken van canal digitaal is het verstandig om een gecertificeerde ontvanger te kopen.
kijk voor de gecertifeceerde ontvangers op www.canal digitaal.nl
Ik zelf heb de topfield 7710 hd pvr een ontvanger met harddisk om mee optenemen.
Op astra 1 zitten ongeveer 100 duitse zenders zoals ard zdf sat1 rtl vox (http://nl.kingofsat.net/freqs.php?&pos=19.2E&standard=Digital&ordre=freq&filtre=no)
voor uitgebreid zender overzicht)
op astra 3 zitten tegenwoordig nederlandse zenders waar onder de regionale omroepen (http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php)
Niet alle zenders zijn vrij te ontvangen maar dat ziet u op het overzicht.