Ik heb mijn lcd-tv aangesloten op mijn pc met een vga-kabel. Het beeld wat ik op mn pc-monitor had staat nu op mn tv.

Ik kan het alleen niet besturen... Ik had verwacht dat dit gewoon zou kunnen met de muis en mn toetsenbord. Weet iemand wat ik moet doen?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik lees nu ergens dat ik ook een RGB-kabel kan gebruiken? Kan dit? En zo ja: waarom? Is dat beter ofzo?

Toegevoegd na 34 minuten:
Bedankt voor je antwoord!

Maar heb je een idee hoe ik dat 'kloon' kan instellen?

Toegevoegd na 23 uur:
Na reactie CVW:
Nee, dan is het beeld op mijn normale pc-monitor ook bevroren... En kan ik de hele pc opnieuw opstarten.

Toegevoegd na 23 uur:
Ps.

Een idee waar ik die instellingen kan vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In principe moet, als je de tv als monitor gebruikt (dus de zelfde uitgang van je PC als waar je monitor op zat) het zelfde beeld op je tv verschijnen dus met muis en toetsenbord. Tenzij je iets hebt gedaan in de instellingen van je computer om beeld te krijgen op je tv!! Bij een laptop doe je dit met bv de blauwe FN toets samen met F4of F5 dan heb je verschillende opties hoe je beeld eruit ziet. Ik vraag me af, als je je originele monitor weer aansluit of dan de muis etc weer terug is?

Toegevoegd na 1 uur:
Probeer gewoon eens Systeemherstel van je computer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan het beeld van je pc op je TV op verschillende manieren instellen.
Als kloon (pc en tv beeld zijn hetzelfde)
Als uitbreiding (als de schermen naast elkaar staan, heb je 1 heel breed scherm)
Ik denk dat het laatste aan de hand is en dat de muis nog op het andere scherm staat.
Ik zou anders niet weten waarom besturing middels muis en toetsenbord niet zou werken.
Stel het scherm eens in als kloon, dan zal het misschien wel lukken.
VGA kabel zou prima moeten gaan. Misschien dat voor langere afstanden RGB beter gaat.

Toegevoegd na 16 minuten:
De instellingen zitten meestal bij de grafische instellingen, waar je ook resolutie e.d. instelt. Daar is meestal een knop advanced of iets dergelijks.
Als je de instellingen niet hebt, moet je misschien de drivers van je videokaart installeren (ipv. de standaard drivers die in windows zitten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je al hetzelfde beeld als op je pc had, dus met de bureaubladpictogrammen dan is het dus al een kloon, anders had je een leeg bureaublad zonder picto's en startbalk. Wanneer je een draadloze muis en toetsenbord gebruikt werken deze maar tot een bepaalde afstand, wanneer je tv niet echt in de buurt staat van je pc is deze afstand misschien te groot. Als je echt hetzelfde beeld hebt kun je proberen bij de pc bijvoorbeeld goeie vraag te openen en dit ook op de tv moeten zien. Wanneer je een leeg beeld hebt zou je dit scherm bovenaan in de blauwe balk eens vast kunnen pakken en slepen naar rechts. Je zou hem dan naar je tv beeld moeten kunnen slepen.