Samsung LCD TV valt vanzelf uit, wat is de reden?

Ik heb een Samsung LCD TV, en sinds een tijdje valt hij vanzelf uit. Meestal al na ca. 10 seconden na het AAN zetten. Wanneer hij is uitgevallen krijg je hem ook niet zomaar meteen weer aan. Dit kost soms 5 minuten, maar soms ook wel langer dan een half uur!

Ik heb op internet een hoop gezocht, maar ben er niet veel wijzer op geworden. Ik las bijvoorbeeld ergens dat de voeding het probleem kon zijn. Daarom heb ik een nieuwe voeding gekocht (Interne voeding, dus printplaat), en deze erin gemonteerd. Echter had dit geen resultaat, want ik heb nog steeds exact hetzelfde probleem. Aan de voeding ligt het dus niet.

Welk probleem is het dan?

PS: Het gaat om een Samsung LE40C550 LCD TV

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (2)

Heb je digitale ontvangst? Dan is de volgorde van aanzetten belangrijk. Probeer de digitale ontvanger na 6 seconden dat de TV van standby is pas aan te zetten. Het komt vaak voor dat de volgorde en snelheid van aanzetten de TV weer doet uitgaan. Anders, veel succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kan deze link je verder helpen! Nogmaals succes! http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/samsung-lcd-tv-wil-niet-aangaan/
In een LCD TV bevinden zich meestal 3 printplaten waar deze fouten ontstaan.
1. Main supply (ontstoring)
2. Power Supply (verzorgt de spanningen naar Main board, beeldscherm elektronica, en aansturing TL buisjes voor verlichting)
3. Main board (verzorgt de rest, zoals kanalen kiezen, HDMI, audio video schakelingen etc.)

Je hebt de Power Supply al vervangen. Grote kans dat het Main board defect is. Ook daar zitten spanningsregelaars en elco's die defect kunnen raken. Dit kun je niet zelf repareren als je niet de juiste apparatuur hebt. Het Main board is een van de duurste printen uit de TV (meestal boven € 200,-) en dan is het het vaak niet waard om te vervangen.

Je kunt er eens een gerenommeerd bedrijf naar laten kijken, houd er dan rekening mee dat je vaak wel onderzoekskosten betaalt.