Wat is het verschil tussen een analoog en digitaal schermpje ?

Wij hebben een site gevonden waar je voor niet veel geld een hoofdsteun kan kopen ( auto ) met dvd speler er in.
nu kan je ze kopen met analoog scherm maar ook met digitaal scherm. wat is het verschil?/?

bij de specificaties staat wel iets over Displayresolutie
met getallen. maar wat is wat?

wie kan dat in jip en janneke taal duidelijk te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Bij een analoogscherm heb je te maken met een ouderwetser systeem dat hetzelfde is als de oud TV's en bij een digtaalscherm heb je een scherm dat vergelijkbaar is met de nieuwere platte TV's. Ook bij de gewone TV's is van de digitale TV's de resolutie (zeg maar de beeldkwaliteit) beter dan de analoge. Ook zijn de digitale TV's iets plaater. Het enige voordeel van de analoge TV's is dat de kijkhoek breder is (je kan ook van opzij meekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flatscreenschermpjes zijn altijd digitaal. Dat is de wijze waarop de beeldinformatie wordt verwerkt.
Het aangeboden signaal kan echter wel analoog zijn, de beeldinformatie wordt dan als RGB aangeboden (composietvideo) en intern omgezet.

De DVD speler is het medium dat het signaal aanlevert. Daarin zit het verschil. Bij analoge modellen wordt de digitale informatie van de DVD omgezet naar een HoogFrequent RGB signaal (analoog).
Digitale DVD spelers leveren de beeldinformatie direct digitaal aan.

Sommige oudere modellen dvd spelers van 12 jaar geleden leverden alleen een analoog signaal omdat destijds de TV toestellen alleen met analoog konden werken, de moderne DVD spelers leveren zowel analoog- (RGB) als digitaal signaal.

Meer Jip en Janneke zit er niet in...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond het ook leuk, thnx voor je waardering