Is de tijd al aangebroken om een LED televisie te kopen?

Al jaren hoor ik (verkopers, consumentenbond etc.) dat de ontwikkeling van de LED tv nog in de kinderschoenen staat en dat je nog beter even kunt wachten met de aanschaf ervan. Ik heb er nu genoeg van om alsmaar films te kijken op mijn 20 jaar oude tv-tje. Nu wil ik wel eens zo'n mooi groot plat scherm met LED. Is nu anno 2010 de productie van de LED tv goed geworden....?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Met LEDs kan je alle kanten op.
Zoals al eerder gemeld: Je hebt geen LCD tv's en daarnaast LED tv's. Het is een LCD TV met LED achtergrond.

We zijn nog ver af (als het er überhaupt ooit van komt) van een led toepassing als pixel. Zoals eerder gemeld: LED wordt gebruikt als achtergrondverlichting. Dat het beeld daardoor platter kan worden lijkt door de wereld als HET aankooparchument gebruikt. Persoonlijk vind ik de gemiddelde TV als 'plat-zat'. De echte kracht in led ligt erin dat je actieve contrast kan toepassen. Daar waar het beeld donker is, kan je dit bewerkstelligen door de achtergrondverlichting op die plek wat donkerder te maken. Hierbij kan de LCD het gewone beeld blijven weergeven zonder te hoeven 'knijpen'wat weer resulteerd in een mooier beeld (minder verkleuring etc)
Hierbij komen natuurlijk andere zaken kijken. Bijvoorbeeld hoeveel leds worden er gebruikt. Nu weet ik niet (denk het niet) dat alle LED tv's ook een actieve led-sturing hebben. Je kan LEDS nl. ook als normale achtergrondverlichting gebruiken: het hele scherm wordt door 1 LED paneel van achteren verlicht.

Ander voordeel van LED is dat het tot in de hoeken goed verilicht wordt. Iets wat met de çonventionele' achtergrondverlichting iets meer problemen geeft.
Dit heeft trouwens niets met de kijkhoek te maken: dat komt weer door de LCD's en de polarisatiefilters.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor de tiepvoutun
ronaldP
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De techniek gaat voort, maar als je nu een tv wilt is het nu de tijd om te kopen.

Ik hoor ook wel eens mensen die wachten op het laatste model computer, maar die hebben er nog steeds geen.

Over 5 jaar is de techniek ongetwijfeld beter, de prijzen lager en het beeld beter. Maar als je er nu een aanschaft heb je er tegen die tijd al wel 5 jaar plezier van.

De LED tv is tegenwoordig prima, maar LED wordt gebruikt als achtergrondverlichting voor het lcd paneel. Over 5 jaar is het lcd paneel verdwenen en zal het scherm alleen uit leds bestaan. Maar over 5 jaar zal 3d zonder bril weer in ontwikkeling zijn, kan je daar weer op wachten tot alle kinderziekten eruit zijn.

Dus nu kopen, deze week zijn er leuke kortingen te halen bij de winkel waar je niet gek moet zijn.
paulus811
13 jaar geleden
het is nu 20.44 ..........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu niet meer HAHAHA(enz.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee... en de winkels zijn al dicht....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
raar toch , dat dit antwoord dan weer niet word verwijderd .....
Doen!...heb zelf ook lang lopen dubben...heb nu een Led van LG...super beeld en super plat:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie tip, thanx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg eens uit waarom: zijn de technische beginproblemen opgelost? goedkoper geworden? energiezuiniger? meer keuze?
je mag dus graag ( veel) films kijken??
waarom dan een Led???
Led is niets anders dan lcd scherm maar nu zitter er led lampjes in waardoor het veel zuiniger in stroomverbruik is.
Techniek gewoon hetzelfde.

Plasma blijft gewoon het mooiste beeld geven vooral bij films en sport.
Kwa stroomverbruik zal je op jaarbasis bij normaal verbruik ongeveer 30 euro meer betalen.
ga voor n pioneer kuro,google maar is,daar heb je echt de roll royce onder de tv's

Oja omdat je graag films kijkt en je wil gebruik maken van blu ray,neem dan full hd en een scherm groter dan 107 cm

is het scherm kleiner dan heeft full hd geen zin
en de progamma zijn ook niet in full hd

succes!

Toegevoegd na 5 minuten:
oja,als je echt zit te wachtten op nieuwe ontwikkelingen,hou dan de Oled in de gaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Led is tegenwoordig goed, echter zoals bekend, hoe langer je wacht, hoe beter en goedkoper. Maarja dan loop je dus altijd met een 20 jaar oude TV?! Misschien kun je voor meer informatie en de beste tv eens kijken op televisies.nl