Dat is normaal, deze films zijn meestal bioscoop films die ongesneden op blu-ray gezet zijn. Kijk maar achterop de disc daar staat waarschijnlijk 2.35:1 dat is een ander formaat dan 16:9(1.77:1).

Toegevoegd na 4 minuten:
Vroeger werd een film vaak bijgesneden dan raak je dus beeld informatie kwijt.

Toegevoegd na 1 uur:
Op de onderste foto kan je mooi zien wat er vroeger gedaan werd net het beeld, het rode frame is 4:3 het zwarte 16:9.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je kan er niks aandoen om toch volledig beeld op je tv te krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan met moderne tv's inzoomen, maar dan valt ook de ondertiteling half of geheel weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry geef je per ongeluk een minnetje..... :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe je zoveel moeite, krijg je dat :D

Andere antwoorden (1)

Kijk eens in het menu van de blue-ray of je het formaat niet kan instellen.
In dat geval 9:16 instellen of zelfs 4:3 als je een zeer oude TV hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je doen maar dan zijn er twee mogelijkheden:
- je mist de linker en rechter rand [jammer]
- het beeld wordt [lelijk!] samen geperst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd genoeg zien heel veel mensen dat laatste niet of (nog gekker) niet als een probleem. Zwarte balken zijn naar mijn idee de enige te verantwoorde optie bij ongelijke aspect ratios maar dat is een minderheidsstandpunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook zijn dat evarist het anders bedoelt, bijv. dat de film 16:9 is en zijn tv 16:9 maar dat het beeld door verkeerde instellingen naar 4:3 wordt gedrukt (oid), dan zou aan de instellingen rommelen wel een positief effect kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TS kan het proberen. Het is een kleine moeite. Overigens houd ik ook niet van 'geplette' beelden, maar dat is inderdaad een minderheidsstandpunt.