Wordt een harde schijf minder?

Regelmatig neem ik een film op van de tv
k,vraag mij af,wordt de kwaliteit van zo.n
schijf in de loop v/d tijd minder?

12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kan de kwaliteit van iets opslaan minder worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit wel eens een videoband gezien van 30 jaar oud wow? In het analoge tijdperk werd alles vanzelf minder. In het digitale tijdperk is het in een keer weg.

Het beste antwoord

bij normaal gebruik kan een harde schijf wel 6 jaar oud worden.kijk maar naar een computer!
door slijtage(mechanisch) gaat ie op den duur stuk.
maar zoals gezegd bij normaal gebruik(dus niet stoten etc) heb je jaren plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, bij een schijf met draaiende delen treedt slijtage op. Maar dat duurt wel even.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook: http://www.goeievraag.nl/vraag/slecht-hdd-24-uur-dag.109841
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
jaar of jaren?
burgos
12 jaar geleden
En wordt het beeld dan minder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beeld blijft gelijk, digitaal blijft goed zolang het er is. Als de schijf echt faalt heb je een beschadigd bestand en zie je niks meer.