als ik een dvd afspeel verdwijnt de ondertiteling voor de helft aan de onderkant van het tv scherm. wat kan ik daaraan doen?

ik kan op de tv een aantal schermfuncties, bijv. wide, auto, 14:9, ingeven maar dat helpt niet of gedeeltelijk omdat ik dan hele vreemde verhoudingen krijg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (4)

Kijk even naar de instellingen van de DVD speler resolutie & die van je TV scherm. Waarschijnlijk kan je een van beide instellen, en heb je een DVD speler die een hogere beeld resolutie doorgeeft dan je TV aan kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kan je met de omhoog/omlaag pijltjes het beeld ietsjes vertikaal verschuiven op je TV, dus misschien dat het daar mee wil?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de instelling 'ondertitel zoom' zou het goed moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien zit er achter op je dvd speler een schakelaar 4:3-16:9 deze op 16:9 zetten. anders in het menu van je dvd speler dit omzetten menu > instellingen > beeldverhouding.