Kun je met een Scart to VGA kabel je PC aansluiten om een TV met scart ingang, en dan goed beeld krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, het samengestelde signaal van vga is dusdanig anders dat het niet door een scart aansluiting weergegeven kan worden zonder conversie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In tegenstelling tot wat wtra zegt zijn de signalen juist wel vergelijkbaar; zowel VGA als SCART bevatten RGB signalen. Het verschil zit hem in de synchronisatie-signalen, bij VGA zijn horizontaal en vertikaal gescheiden, bij SCART zijn die gecombineerd.

Het grootste probleem is eigenlijk om de VGA kaar in de PC een signaal te laten genereren die overeenkomt met wat de TV verwacht (aantal lijnen, interlacing en lijnen/frames per seconde). Op http://www.mythtv.org/wiki/RGB_Scart staat een hele uitleg, maar het begint met een waarschuwing dat het allemaal nauw luistert, en dat je dingen stuk kunt maken als je niet precies weet waar je mee bezig bent.

Toegevoegd na 1 uur:
Om jouw vraag wat duidelijker te beantwoorden: ja, zo kun je een PC aansluiten op een TV met SCART, maar de beeldkwaliteit zal niet super zijn (ongeveer 720x576 bij 50 halve beelden per seconde (interlaced)).
gvrox