Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe sluit ik naast de gewone audio een extra headset aan (zie toelichting)?

Ik ben de tv van mijn ouders opnieuw aan het aansluiten maar ik stuit op een probleem.
Mijn vader is slechthorend en heeft externe hoofdtelefoontjes (sennheiser is 410) zodat hij voor zichzelf het geluid lekker hard kan zetten, maar dat mijn moeder daar geen last van heeft. Echter, na aanschaf van de een tv (de toshiba 40L2433D) en de setupbox van ziggo (humax 5100c) lukt het niet om de headphone los aan te sluiten. Als ik het probeer aan te sluiten via de tulpaansluitingen (de wit/rode) exporteert de tv geen geluid naar de headphone, als ik de headphone aansluit op de 3.5mm jack van de tv, exporteert de tv wel het geluid keurig naar de headphone, maar is er geen geluid meer van de tv. Op het ziggokastje zitten geen tulpaansluiting, wel een scartaansluiting en een hdmi aansluiting. De hdmi aansluiting wordt nu gebruikt (via de scart aansluiting enkel het geluid exporteren werkt niet). Ik vraag me dus af hoe ik deze headphone alsnog kan aansluiten, want mijn vader wil graag tv kijken met audio. Heb alle instellingen doorgekeken en heb naar de handleidingen gekeken, maar kan maar geen oplossing vinden. Weet iemand hoe ik deze headphone zo kan aansluiten dat er geluid over zowel de headphone gaat als via de tv uitgang blijft komen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
815

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Via SCART moet kunnen werken, zoek een SCART-adapter met IN-OUT keuzeschakelaar, waarschijnlijk heb je nu een adapter die alleen signaal in kan verwerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ik heb een in- uit schakelaar voor mijn scartaansluiting (beide voor de zekerheid getest). Het werkt niet met digitale signaal (d.w.z. als ik het geluid via de scartkabel probeer te exporteren hoor ik niks). Op een forum hebik begrepen dat dit wellicht aan de kopieerbeveiliging ligt die de kabelaars gebruiken. Dus ik zal een andere oplossing moeten proberen te vinden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding