Er is geen verplichting om de regio-TV zender van aanliggende provincies door te geven.
Analoge TV wordt al een paar jaar niet meer via de ether verzonden, Digitenne is een vorm van digitale TV die via de ether verspreid wordt.
Er is wel een verplichting dat iedereen de Nederlandse zenders 1,2 en 3 alsmede de regionale TV zonder abonnement kan ontvangen met een DVB-T geschikte ontvanger.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarom zitten Ned. 1,2 en 3 + regio TV dan ook ongecodeerd in het zenderpakket van Digitenne.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Ik heb wel anders gehoord. Ziggo geeft nu nog alle 14 regionale tv-zenders via de digitaal decoder door. Ze waren (of zijn) van plan het terug te brengen naar het wettelijk minimum, dat is de regionale zender van de regio waar een klant woont plus de daaraan grenzende regio's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben in mijn antwoord alleen uitgegaan van de TV-uitzendingen via de ether, omdat wij via belasting voor de publieke omroep betalen is dit voor iedereen gratis te ontvangen.
Hoe dit bij de kabelmaatschappijen geregeld is weet ik niet.
Je bent niet verplicht om een kabelabonnement te nemen, het lijkt me dat kabelmaatschappijen zelf kunnen uitmaken hoe en hoe duur ze het aanbod samenstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is er een zenderraad o.i.d. die meedenkt/mee bepaalt wat een kabelmaatschappij uit moet zenden, ziggo had er laatst problemen mee en zij dat ze zich er niet wettelijk aan hoefden te houden en daar was de zenderraad het niet echt mee eens. ah gevonden programmaraad het heet dus: http://tweakers.net/nieuws/74255/ziggo-negeert-advies-analoge-zenderaanbod-programmaraden.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is dus een advies van de programmaraden, géén wettelijke verplichting.