Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik mijn pc met mijn tv verbinden?

hoe kan ik mijn pc met mijn tv verbinden, zodat ik op de tv ook zie wat ik op mijn pc scherm zie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Van best naar slechts zijn je kansen:

1.HDMI-HDMI, HDMI-DVI of DVI-HDMI. HDMI geeft geluid door DVI niet dus dan heb je nog een jack-jack kabel nodig.

2. VGA-VGA. Grootste kans dat zowel je tv als je PC een VGA aansluiting hebben (als je een "platte" tv hebt).

3. S-Video-S-Video, S-Video-SCART. S-Video is de ronde kabel/uitgang die je nog vaak op videokaarten tegenkomt SCART is de 21 pins breder aansluiting.

Toegevoegd na 1 minuut:
afb. 1: HDMI-DVI
afb. 2: VGA-VGA
bron: S-Video-SCART

Toegevoegd na 11 minuten:
Vergeet ik nog DVI-I -> VGA dat is dus de rechter van afb1 + een van de twee van afb. 2

Die geeft de zelfde kwaliteit als VGA-VGA omdat dat het technisch gezien ook is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hev je de optie "pc" op je tv staan. Dan zou je bij je conputer een dikke langwerpige kabel moeten hebben.. Diebachter ij de tv kan en acter de.computer zelf. Niet van beeldscherm naar beeldscherm. Tspijt me.dat ik de naam van debkabel niet weet

Toegevoegd na 29 seconden:
Scart kabel wat het..... Dacht ik.. Naja. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En niet van beeldscherm naar beeldscherm :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Srry voor dit antwoord mijn broertje zit nogal graag op mijn mobiel.. Die probeerd van alles te beantwoorden let niet op dit antwoord. Ik ga een wachtwoord op mn mobiel zetten
Heb je een DVI uitgang op je pc? (zie bron 1) dan moet je een DVI naar HDMI verloopstekkertje kopen (bron 2), maar misschien hebben de meeste moderne videokaarten ook wel gewoon een HDMI uitgang (bron 3). ALs je TV een beetje modern is heeft die ook een HDMI ingang (bron 3).

Wat je verder nog nodig hebt is dan de HDMI kabel zelf (bron 4)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan je tv en aan je computer. Als zowel je computer als tv vrij nieuw zijn, beschikken ze waarschijnlijk beide van een HDMI ingang. Ik heb hieronder een plaatje neergezet, en het ziet er uit als de bovenste ingang.
http://content.hwigroup.net/images/articles/hdmidvi_250.jpg
Als je computer die ingang niet heeft, kun je wel omzet blokjes kopen. Die zien er zo uit, en dan kun je wel een HDMI kabel op je computer aansluiten.
http://bin.ilsemedia.nl/m/m1eyqd3w0mbp.jpg

Dan kun je een HDMI kabel kopen. Die zijn helaas vrij duur, maar dat ligt ook aan de lengte van de kabel.

Maar kijk dus eerst maar even achter je computer en tv en kijk welke aansluitingen er zitten. Mocht je er niet uit komen, maak dan even een foto van je tv/computer en plaats die hier. Dan kunnen wij zien en bepalen wat je nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gewoon een foto bijvoegen in je antwoord ipv. een link. Een HDMI kabel is gewoon goed te betalen hoor, 8 euro voor 2 meter ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een computer heeft altijd een video uitgang haast nooit een video ingang. Van VGA kan je ook niet naar HDMI/DVI, je kan alleen van DVI-I naar VGA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een linkje werkt prima. Heel mooi dat je alle video uitgangen even noemt, maar denk niet dat JoostenHelma er zo heel veel van begrijpt. Ik probeer het een beetje simpel uit te leggen. Bedankt voor het minnetje.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding