Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bestaat er een tv met ingebouwde blueray, met ongeveer 40 cm beeldschermdiagonaal?

ik wil geen televisie kijken maar blueray en dvd afspelen. de draadloze dvdspeler spelen enkel dvd af, en zijn ook klein (max 9 inch bij Vandenborre bv. Vrij lastig ook dat er altijd van inches wordt gesproken....ipv cm).
dus ik zoek een alternatief, ca 40 cm diagonaal en dus makkelijk mee te nemen van één kamer naar de andere.
maar het lijkt wel alsof men ervan uitgaat dat iedereen een reuzetelevisie wil :-) ... ik vind vooral grote schermen in de winkel, en ingebouwde blueray al helemaal niet

9 jaar geleden
883
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je wil idd iets ongewoons voor deze tijd. Kleine maat (komt weinig voor), ingebouwwde discspeler(kleine markt) en dan nog wel met blu-ray (en dat op een klein formaat is weinig gewenst omdat dvd al volstaat). Je krijgt dan een relatief goedkoop beeldscherm met een relatief dure speler. Ik denk niet dat die markt groot is. Wil je echt per se blu-ray op een kleine tv kijken? Of is het omdat je al bepaalde blu-rays hebt? Ik zou toch kijken voor DVD als het kan. http://www.kieskeurig.nl/led_tv?min=&max=&min_default=119&max_default=39999&f71762%5B%5D=115571&f71762%5B%5D=115572&f71812%5B%5D=116563&sort=pop&pcode= Heb ook maar 19" (48cm) meegenomen omdat 15" te weinig voorkomt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat wat u wilt (nog) niet bestaat. Blu-ray wordt gebruikt voor Full HD en / of 3D films. Full HD komt vanwege de hoge resolutie het beste tot zijn recht op een groot scherm. Blu-ray in combinatie met een klein scherm is dus een eigenlijk een onlogische combinatie. Ik heb deze dan ook niet kunnen vinden. Full HD tv's met een scherm van slechts 15" zónder BR-player zijn overigens ook moeilijk te vinden.

Er zijn wel portable blu-ray players (Google eens op die woordcombinatie). Deze zijn open te klappen als een laptopje, maar hebben doorgaans een scherm van slechts ca. 10 inch (25 cm). De schermen zijn meestal niet Full HD.

U kunt ook nog kiezen voor een echte laptop met 15" scherm en blu-ray, maar het prijsniveau daarvan is aanzienlijk hoger dan dat van de TV markt.

Al met al vind ik het advies van MrTomaat (bij reacties) niet zo gek: overweeg of voor u een TV met een DVD-speler niet volstaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, die bestaat. Ik heb er een, ca. 5 jaar geleden bij de Blokker gekocht. Met ingebouwde DVD speler. Maar ik weet niet of ze nog te koop zijn.
Inderdaad, er zijn bijna alleen nog van die joekels te koop.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vragenstelster wilde ook graag blu-ray afspelen, dat kan niet met een DVD-speler.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding