Waar moet ik op letten bij aankoop van een nieuwe tv?

Ik zou graag films vanaf mijn pc op mijn tv afspelen, maar mijn oude tv is niet geschikt. Ik wil dus een nieuwe kopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Belangrijkste dingen om op te letten:

Full-HD
100hz (niet meer)
24p (belangrijk voor films/blu-ray)
CI+slot (Als je HD-tv wil kijken zonder kastje)

Toegevoegd na 6 minuten:
Meestal heeft je videokaart een DVI uitgang en je TV een HDMI ingang dit is met een kabel of verloopje zo opgelost, alleen heb je dan nog geen geluid. Dat kan soms een probleem opleveren omdat de TV geen ander inkomend geluid naast de HDMI accepteert. Ik heb het op kunnen lossen met een versterker en boxen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Van tv's zelf heb ik niet zo'n verstand maar ik raad je aan om je TV zelf bij de winkel op te halen en niet te laten versturen met bv PostNL. Ik werk zelf bij PostNL pakketservice en ik weet hoe er met pakketten omgegaan wordt en dat is niet bevoordelijk voor de levensduur van jouw nieuwe tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Serieus?? Zijn ze ook niet voorzichtig met tv en andere aparatuur? En als hun het kapot maken moeten hun tog voor de kosten opdraaien??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Serieus ja: ook ik heb gewerkt bij de pakketservice van de post: er sneuvelden heel wat pakketjes (o.a. de kistjes en dozen met flessen wijn tijdens de kerstperiode), simpelweg omdat, tegen de voorschriften in, de containers met pakketten via een kantelaar op een sorteerband gegooid werden en vervolgens door de sorteerders weer in een andere container. Alles wat in slappe dozen of kokers of als pakje verpakt was liep het risico geplet, gedeukt, gebroken te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een service zeg
De tv moet aan de volgende zaken voldoen: (Voor het beste resultaat)
Full HD, HDMI aansluiting, verder ligt het eraan welke aansluiting je pc heeft, alleen vga? dan ook een vga ingang op tv, maar hdmi geeft het beste resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je willen aanraden om een Full HD tv te kopen. En niet HD ready. Dan heb je de volledige HD resolutie en kun je dus ook op veel hogere kwaliteit films afspelen vanaf je PC. Bij BlueRay films met name.

Verder heb je een HDMI kabel nodig die je TV met je PC verbindt. Alle moderne TV's hebben tegenwoordig 1 of meerdere HDMI aansluitingen dus daar hoef je niet op te letten.

Je PC heeft waarschijnlijk géén HDMI uitgang. Maar verloopstukjes zijn goedkoop. Ik heb zelf een simpel verloopstekkertje van DVI (een standaard monitor uitgang op de videokaart van de PC) naar HDMI voor een paar euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je graag films op de TV wilt afspelen dan zou ik in ieder geval een full HD TV kiezen.
Omdat er nogal wat verschil in kleurweergave en verwerking van snel bewegende beelden kan zijn raad ik je aan om bij een grote elektronica zaak op je gemak verschillende merken en types te vergelijken.
Een hogere beeldfrequentie (100 Hz, 200 Hz, 400 Hz) zal voor snelle bewegingen helpen.
Ook kun je overwegen om een 3D geschikte TV te kopen, er komen steeds meer films in 3D uit, misschien kun je dan ook beter een losse DVD- of Bluray Speler kopen.
De aansluiting van jouw computer op de TV moet je natuurlijk ook mee betrekken in jouw keuze: kijk wat voor uitgangen jouw computer heeft (VGA, HDMI, DV...) en kies een TV waar de aansluiting met de beste kwaliteit in ieder geval (ook) op zit.
Veel kijkplezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
100hz wel, 200hz is een echte ramp in veel gevallen. Er wordt dan een beeldje tussen de beelden berekend en toegevoegd, iets wat ik gelijk uitzet als ik op visite ben bij iemand. Het beeld wordt dan namelijk onnatuurlijk en ik wordt er helemaal gek van. Mensen zeggen daarna meestal dat ze het verschil niet zien dus dan wordt helemaal duidelijk hoe stom 200hz is. Als ik 100hz uitzet op mijn plasma zie ik het verschil wel en wil ik het direct weer aan. Bij 100hz wordt meestal geen beeldje toegevoegd maar het zelfde frame 2x uitgezonden. Als het 200hz is waarbij geen beelden berekend worden is er geen probleem, ik weet alleen niet of dat bestaat. http://nl.hardware.info/reviews/1970/7/tv-technologie-uit-de-doeken-frame-interpolatie
Als je een TV koopt met HDMI en/of VGA kan je gewoon films bekijken op je TV en HD READY of FULL HD.
Maakt daarmee niks uit.
Ligt aan de kwaliteit van je HDMI kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kwaliteit van de kabel doet er juist helemaal niet toe: een goedkope kabel van € 2,95 bij de Action doet het net even goed als een z.g. high-end kabel van meer dan € 100.
Dat is een paar maanden geleden nog op TV gedemonstreerd bij het programma Kassa!.
Het maakt wél verschil of je een HD Ready of Full HD TV koopt, de Full HD heeft een groter aantal pixels.
Wat verder ook nog van belang is is het formaat en type. Ga thuis in de bank zitten en meet je afstand van bank naar tv. Tv's worden steeds groter. Vooral voor blu ray zou ik een groter type nemen, maar dit is sterk afhankelijk van de afstand.

Ook nog van belang is te overdenken plasma of LCD al is dit laatste tegenwoordig LED. De verschillen zijn niet meer zo heel erg groot. Beiden zijn gewoon goed.

Tenslotte de wat duurdere tv's hebben vaak iets beter geluid. Natuurlijk van belang, wil je het geluid laten horen via je stereo of tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet zo moeilijk doen en gelijk een tv met internet kopen. Kan je draadloos films en series kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast dat je de link even moet verbeteren naar http://internetoptv.com/aanbieders/tv-met-internet/
snap ik niet echt wat je wil zeggen. De tv's daar hebben de mogelijkheid tot een paar internetfuncties, niet perse met Wi-Fi volgens mij. Wat het met draadloos films en series kijken te maken heeft mag je me even uitleggen.
Als je graag en veel films kijk zou ik je een Plasma aanraden.
Deze staat bekend om het natuurlijkste beeld en het snel kunnen verwerken van snelle beelden ( responsetijd) ,kwa stroomverbuik zal je bij gemiddeld gebruik zon 30 euro op jaar basis meer betalen.
alles wat boven de 100hz komt is gewoon nutteloos het verschil is met het blote oog niet waar te nemen net als full hd,mits je scherm groter is dan 107 cm.
Maar de meeste toestellen hebben het er gewoon op zitten.
Wil je HD uit je tv halen,neem dan een tv met ci+ module of een tv met een hd decoder erbij en aansluiten met een hdmi kabel.
Ned 1 2 3 zijn voorlopig gratis in HD te ontvangen bij ziggo komt daar in september nog meer zenders bij.

Een zeer goed merk van Plasma's is de Pioneer ( de rolls roys onder tv's ,maar zijn gestopt met produceren,maar kan je nu goedkoop op de kop tikken) en Panasonic