Hoe belangrijk is een 24p ondersteuning bij televisies?

Ik sta op het punt om een tv te kopen. Ik heb besloten een Full HD scherm te nemen, zo komen de beelden van mijn PS3 mooi tot zijn recht. En als het kan een digitale tuner voor de kabel (DVB-C) ingebouwd.

Nu ben ik een film liefhebber, en als ik in een bioscoop naar een film kijk, bijvoorbeeld Terminator: Salvation of Transformers: Revenge of The Fallen. Vindt ik een HD beeld echt een genot. Daarom wil ik bij films die de moeite waard zijn kiezen voor Blu-Ray.

Alleen Blu-Rayfilms draaien op 24 Hz net als in een bioscoop. Is het dus aan te raden om voor een televisie met 24p ondersteuning te kiezen, of zeggen jullie dat het net zo goed zonder wil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Beginnend bij de kabel. Als je geen digitale zenders krijgt doorgestuurt met de kabel dan heeft het absoluut geen zin om boven de "32 inch te gaan zitten. Want je annaloge beeld word dan te ver uit elkaar gerekt. Als je wel digitaal beeld krijgt doorgestuurt dan is full HD een absolute must...

Met betrekking tot de films. Je televisie geeft alleen maar weer wat je het aan films krijgt doorgezonden. Niet meer en niet minder. Full HD, of HD ready helpt hierbij om het beeld wat te perfectioneren. Waardoor het een stuk rustiger kijken is...

En wanneer je een digitale tuner hebt. Dus in plaats van de annaloge kabel, je zenders digitaal krijgt doorgestuurt. Heb je zelfs aan een "32 inch TFT-scherm genoeg. Want je zenders worden al digitaal naar je AV gestuurd...

En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er doorgaans een groot prijsvershil zit tussen een TFT-scherm, of een LCD-scherm. Maar dat even te zijde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft je ps3 wel 24p ondersteuning ? zo nee heb je er ook niets aan. Films worden op blu-ray op genomen met 24 frames per seconde of te wel simpel gezegd 24 foto's die in 1 seconde worden afgespeeld als je tv dit ook heeft krijg je het rustigste beeld. als je film liefhebber bent adviseer ik je een plasma scherm fullhd 100 hz. of als je een beetje centen hebt de philips 21:9 lcd. Op dit formaat (is het zelfde formaat als in de bioscoop) heb je dan ook geen zwarte balken meer.