Wie kent dit probleem met digitenne van KPN.

Sinds een paar dagen is het beeld dat we doorgestuurd krijgen aan de linker- en rechterkant afgesneden. Maakt niet uit welk beeldformaat we instellen, aan beide kanten mist een stuk tekst van de ondertiteling of zender-logo. Heb je dit probleem ook en wat zou eraan te doen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als je even op de afstandbediening van je digitenne tuner de nul gebruikt kun je los van je TV ook beeldinstellingen kiezen. Wellicht staat die op beeldformaat 4:3...

Dit is mij ook wel eens overkomen. Totdat ik erachter kwam dat de kat dit deed als die erop ging staan. Maar één van de kinderen, of jij zelf kunnen dit per ongeluk hebben gedaan...

En anders even in je menu de beeldinstellingen controleren, of met de KPN bellen als je er echt niet meer uit komt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, dat was het. Daar was ik dus zelf niet achter gekomen. Thnx.

Andere antwoorden (2)

Ja, dit probleem had ik ook bij bepaalde zenders. Ik heb het opgelost door via menu/systeem instellingen/av instellingen de schermverhouding te wijzingen naar 16:9. Maar dat kan per beeldscherm verschillen... Je beeldscherm heeft als het goed is ook nog eens een schermverhoudingoptie op de afstandbediening zitten. Dit kan conflicteren met de schermverhouding van digitenne...

Het is inderdaad een beetje aanklooien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil nog even een aanvulling geven. Als je een (automatische) update hebt binnen gehaald, moet je de voorkeursinstelling opnieuw selecteren. Alles staat standaard dan weer terug in de basis. Ja lekker lastig