Waarom storen enkele digitale Ziggo-kanalen continue, maar doen de meeste kanalen 't gewoon altijd goed?

Enkele kanalen zijn volstrekt onbruikbaar: zo nu en dan komt er een stilstaand beeldje en een kort stukje geluid. (Dit lijkt erg op een softwarematige storing?)
Ook zie je soms (zeker niet vaak) op de wel goede kanalen een korte hapering; 't beeld blijft dan een deel van een seconde stil staan. Met analoge TV heb ik dat nog nooit gezien.

Als 't de bekabeling zou zijn ('t standaard antwoord van Ziggo), waarom hebben dan maar een paar kanalen daar last van en wel zodanig dat ze niet bruikbaar zijn - en waarom hebben verreweg de meeste andere kanalen daar dan _volstrekt geen_ last van? (Die zijn kraakhelder.)

Kortom, wat is de technische achtergrond die kan verklaren waarom de meeste kanalen perfect werken maar enkele al dagen storen? (Al sinds ik 't kastje heb.)

Op de storingspagina van Ziggo wordt geen storing in zulks genoemd.

Ik heb een Humax IR-Fox Z.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Meestal door slechte binnenhuisbekabeling, ben dus zeker en koop alleen kabelkeur bekabeling en aansluitmateriaal. Bv. Hirchsmann is zeer goed! En kabels altijd zo kort als kan, dus niet 10m kabel als de afst. maar 1 m is. Zoniet is er een storing dus bellen met ziggo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ziggo krijgt zijn signalen via een of meerdere schotels op zijn kabel.Hangt er een regen of sneeuwbui voor een schotel ,dan ontvangt deze niets.Staan er op een groot gebied meerdere schotels voor dat kanaal,dan gaat de ontvangst gewoon door.Mits ze aan elkaar gekoppelt zijn.