Wanneer ik mijn laptop via HDMI aansluit op de televisie, dan veranderd de grote van het beeld erg. Hoe kan ik deze op het juiste formaat instellen?

Via de afstandsbediening geprobeerd het formaat te wijzigen, alleen had dit niet het gewenste effect.

Toegevoegd na 14 minuten:
Wanneer ik mijn laptop aangesloten heb op de televisie, en ik ga bijvoorbeeld een filmpje kijken. Dan kan ik op de televisie niet altijd geheel de ondertiteling lezen, omdat dan de helft van de onderste regel gewoon niet te zien is. Het beeld wordt dus eigenlijk teveel uitvergroot

Weet jij het antwoord?

/2500

Vaak is de oplossing: Rechtermuisklik op je bureaubladachtergrond Klik op Scherm Resolutie Nu krijg je je twee beeldschermen te zien, zet je tv asl uitbreidings scherm van je laptop en zet ze allebei op hun hoogste(native) resolutie. Toegevoegd na 3 dagen: Wat je ook nog kan doen is kijken in de software instellingen van je videokaart, sommige geven ook een under/overscan optie. Geef even je videokaart op.

Ondersteunt jouw videojaart van de laptop Full-HD weergave (1920x1080). Is jouw tv Full-HD.. Probeer anders de instelling "niet op schaal"

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100