er zit een vliegje achter het led tvscherm hoe krijg je die weg?

achter het scherm, de binnenkant dus die wel zichtbaar is zit een fruitvliegje en dit is midden op het led tv scherm

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (3)

Dat fruitvliegjes heel intelligent zijn is wetenschappelijk al bewezen. Dat ze vaak heel irritant aanwezig kunnen zijn is ook een feit. Maar hoe zo'n beest er in slaagt om in het geheel stofdichte deel van een LED TV scherm te komen is een volslagen raadsel.

Als ie nog leeft dan mag je hopen dat ie vanzelf binnenkort dood naar onderen valt waardoor ie dan in ieder geval 'uit beeld' is. :-)
Als ie al dood is dan zit ie waarschijnlijk klemvast en dan eigenlijk niet te verwijderen zonder het scherm te vernielen.

Op den duur verteert het vliegje vanzelf en zal dan daarmee ook wel weg zijn.
Maar wel knap irritant, zeker nu je voor altijd de precieze plaats van dat beest weet en je onwillekeurig je blikken op dat punt gaat concentreren.

Echt schade voor het scherm kan het niet opleveren omdat alle beeldpixelelementen op zich ook ingekapseld zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb dat ook met een zilvervisje. Heel irritant en niets aan te doen. De lagen zitten heel dicht op elkaar gemonteerd. Je zou het scherm vanaf de achterkant laag-voor-laag uit elkaar moeten halen. Tegen een monteurstarief is dat niet te doen en voor jezelf is het de vraag of je alle gereedschappen hebt. Een alternatief is om alleen het LCD paneel te vervangen, maar dat is het meest kostbare onderdeel van het scherm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al eens gebeld met de fabrikant? Het zou immers niet mogen gebeuren dat dergelijk stofdichte delen toegankelijk zijn voor beesten. In heb zelf wel eens iets dergelijks met een lamp gehad, en kreeg toen een nieuw setje van Philips. Maar een lamp is iets anders dan een televisie.

Toegevoegd na 58 seconden:
Wegkrijgen betekent helaas demonteren. En dan gaat het ook nog eens om het deel dat niet zomaar te demonteren is. Kortom, weghalen kan niet. Als hij nog leeft, moet je hopen dat hij vanzelf verdwijnt.