Kun je met digitenne (kpn) een groot formaat tv kijken zonder beeld kwaliteit verlies?

Iemand vertelde dat de kwaliteit van het beeld erg afneemt met een groot scherm > 80 cm als je digitenne hebt en dat je zeker glasvezel moet nemen als je een groot scherm wilt kijken? Wie heeft ervaring?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

De digitale kwaliteit van digitenne is de laagste dig kwaliteit welke er is. tot 32 inch (82cm) gaat dit over het algemeen wel goed, bij grotere formaten is dit zichtbaar door een soort van blokken in het beeld. hoe beter de kwaliteit van het binnenkomende signaal hoe grotr je de tv kan kopen, dit kan glasvezel zijn maar ook je kabelaar of canal digitaal. Voordeel van je kabel of glasvezel id dat je niet voor elke tv zo'n appart kastje moet aan sluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb 82 cm beeld en digitenne gaat goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kwaliteit van Digitenne wisselt per zender. De meeste 'Nederlandse' zenders zijn redelijk, de anderen een stuk minder.
Die kwaliteit komt via je settopbox binnen, je TV geeft die alleen maar weer en veranderd niets aan de kwaliteit, hoe groot of klein het scherm ook is. Mensen hebben de neiging om die grote schermen relatief dichtbij neer te zetten daardoor zie je mindere kwaliteit eerder. Al helemaal als je er vlak langs loopt om nog een kop koffie te halen.
Als je de afstand van het scherm aanpast aan de grootte ervan (2 x zo groot scherm -> 2x zo grote kijkafstand) maakt het niks uit. Als je met je neus op een 30 cm beeldscherm gaat zitten zie je prima dat Digitenne maar zozolala is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kwaliteit van digitenne is ook afhankelijk van waar je woont.
De een woont wat dichter bij een zendmast dan een ander.
Ik woon in de grensstreek achter arnhem, daar was de ontvangst heel slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Digitenne probeert met zo weinig mogelijk beeldinfo een strak plaatje te maken.
Dit gaat zeer ten koste van gewenste details, die bij digitenne letterlijk verdwijnen, de reclame destijds waarbij oa "de Kromme" ontdaan werd van rimpels, plekjes en oneffenheden in zijn kapsel was wel heel eerlijk.
Je krijgt een super strak beeld met weinig informatie.
Als beelden zich bewegen wordt het verschikkelijk blokkerig.
Ik heb toen toch maar digitale kabel genomen. dat is echt een stuk beter.