Hoe krijg ik geluid bij het koppelen van een Laptop naar een TV via VGA?

Ik heb mijn laptop met mijn tv aangesloten via een VGA kabel, maar er komt wel beeld maar geen geluid. Hoe heet de kabel die ik nodig heb om geluid over te brengen naar mijn TV, iets met Audio jack toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Inderdaad, met een jack-plug, als jouw TV een VGA kabel-aansluiting heeft, dan heeft hij vast ook wel een ingang voor geluid via een jack-plug. Dus kun je een kabeltje trekken tussen jouw audio-out op de laptop (waar je je koptelefoon kunt aansluiten) en de audio-in op jouw TV.

Wat heb je voor een TV?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tv's werken meestal met tulpstekkers voor audio-in.

Andere antwoorden (1)

Via koptelefoon-uitgang van je laptop (minijack) naar ingang TV of versterker (tulpstekker, zo'n rode en witte). VGA is alleen voor beeld.

Dus wat je nodig hebt is een verloopkabel van stereo-minijack naar tulp.