Hoe noem je deze (tv) aansluiting?

Je hebt drie kabels: 1 met een witte kleur, met een rode kleur en 1 met een gele kleur voor video. De rode en de witte zijn voor geluid.

Ik wil namelijk een dock connector naar deze aansluiting kopen zodat ik mijn iphone op mijn tv kan aansluiten. (die kabels van apple kosten 40 euro, ik zoek een soort "namaak" :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

De complete kabel zou je een adapterkabel voor iPhone naar tulpstekkers kunnen noemen.
Bij Dealextreme zijn daar diverse oplossingen voor te vinden.
Een goedkope voor bijna 4 euro: in de 1e link een adapter van iPhone naar 3,5 mm AV jack, je hebt dan alleen nog een kabeltje van 3,5 mm jack naar 3 tulpstekkers nodig. (composiet video, links audio, rechts audio)
Een iets duurdere voor bijna 17 euro in de tweede link: compleet van iPhone naar tulpstekkers met als extra een USB stekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Wat je bedoelt met dat dock snap ik niet helemaal, maar de kabel met wit, rood en gele kleur heet tulpstekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tulp-kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat noemen we een av-aansluiting of av-kabel. (audio-video als ik het me goed herinner). Je gebruikt ze om allerlei apparatuur op je teevee aan te sluiten, en ze zijn er in diverse prijsklassen, van een paar euro (tweedehands) tot een paar tientjes, afhankelijk van wat je er allemaal mee wilt aansluiten en de kwaliteit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Rond de vier tientjes is trouwens een hele normale prijs voor een goede kabel, maar niets belet je natuurlijk iets goedkopers te zoeken. Er kan weinig kapot aan, dus Marktplaats is best een goeie plek.