Wat voor type tv is voor mij de beste keuze?

Ik zoek voor op de slaapkamer een tv. Welk type is goed? LED, LCD of Plasma...?
Ik ben geen fervent film kijker. Dat ding gaat maar ff aan voor het slapen gaan. Hoeft ook niet mega groot, ik denk rond de 20" is wel genoeg.
Welke van de drie types is het voordeligst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek eens op plasma 20" of 30" :D

Antwoorden (5)

Ik heb een Lcd,
Led is natuurlijk een stuk mooier, ik kijk ook alleen 's avonds een uurtje ernaar.
Lcd is prima :)
Kijk je elke avond 10films zal ik een led nemen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou voor led gaan om de volgende redenen;
1. Het meest zuinig van alle drie
2. Het meest duurzaam van alle drie
3. Het helderst van alle drie
4. Het beste contrast van alle drie

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je een mooie lcd tv vind dan kun je die ook gewoon kopen hoor. (meestal ook iets goedkoper) Maar ik zou geen plasma tv doen. Deze techniek is een beetje achterhaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plasma is niet achterhaald, het geeft nog steeds het mooiste beeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk maar voor zo'n kleine tv is het niet handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog zulke kleine plasma's bestaan niet eens ;)
Als het maar om een slaapkamer tv gaat die niet lang aanstaat, zou ik voor de goedkoopste gaan. Dat is waarschijnlijk een lcd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plasma zou ik niet doen. Dat geeft wel perfect beeld, maar wordt nauwelijks in dergelijk kleine formaten gemaakt.

LCD is het goedkoopste, maar de prijs met LED verschilt niet genoeg om de 'stroombesparing' terug te verdienen. LCD gebruikt TL/Neon licht. LED gebruikt LEDS. Bij de goedkope modellen maakt het qua kwaliteit nauwelijks uit al is de kans aanwezig dat LED langer mee gaat. De wat duurdere LED's passen de LED verlichting beter toe waardoor je een hoger contrast krijgt. Lijkt me in jouw geval niet heel spannend. Afgaand op jouw argumenten zou ik inderdaad voor een goedkoop modelletje gaan en niet over LED of LCD nadenken. Het verschil is niet groot genoeg voor iemand die hem maar af en toe aan zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga voor de led( is in werkelijkheid lcd met led verlichting) i.v.m. de kwaliteit en juist omdat van dit model heel plat kan zijn, 3cm of minder. Lijkt me wel handig op klein kamertje. Wacht een mooie aanbieding af.