Kan je televisie abonnementen van meerdere bedrijven in 1 huis hebben?

Ik ben 15 en in ons huis staan 3 digitennes. Op mijn tv stoort de tv verbinding soms. Nu wil ik graag een HDTV abonnement van UPC afsluiten, maar kan dat wel samen met 2 andere digitennes van KPN in huis? En mag je zoiets op je vijftiende al afsluiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is op zich geen enkel probleem om verscheidene abonnementen voor televisie af te sluiten.
Je hebt de keuze uit:
- De kabelaanbieder in de plaats waar je woont. (bv. Ziggo, UPC)
- Satelliet schotel (Kanaal Digitaal)
- Digitenne van KPN
Als 15 jarige moet je wel toestemming van je ouders hebben om een rechtsgeldig abonnement af te sluiten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Full HDtv is alleen mogelijk bij kabel of schotel, maar Digitenne is, mits de ontvangst goed is, ook vrijwel met HD te vergelijken.
Als je last van slechte ontvangst hebt met Digitenne dan is het aansluiten van een buitenantenne aan te raden, als er nog een oude maar bruikbare TV antenne op het dak staat werkt dat vaak al beter dan de binnenantenne van Digitenne.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor het afsluiten van een HDTV aansluiting zul je jouw ouders moeten vragen omdat je nog minderjarig bent. Het is mogelijk om naast digitenne HDTV via UPC te nemen. HDTV van UPC gaat via de kabel.