Als je een 1080p output op een 4k scherm speelt, zie je dan meer "pixels" of wordt het onscherper?

Met pixels zien bedoel ik dat het opvalt dat het beeld uit allemaal kleine vierkantjes bestaat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leesvoer (of iig even over de plaatjes PIXELATED 2KUPSCALED 4KNATIVE 4K hooveren zodat je het verschil ziet).
http://www.red.com/learn/red-101/upscaled-1080P-vs-4K Of je dat verschil in de praktijk ook gaat zien op voldoende afstand is de vraag.

Het beste antwoord

Dat hangt er maar helemaal van af welke software die beelden op je scherm zet.
Bijna alle software rekent het hele plaatje om naar je schermgrootte.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat betekent dat je geen vierkante blokjes ziet. Maar een beeld wat niet echt scherper is (die informatie zit niet in de input), maar waarbij je wel een vloeiend beeld ziet.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het wordt onscherp zoals SD opgeschaald wordt naar een HD scherm. Een 4K scherm wordt hoewel meer dan 4x HD geen 110"scherm(want waar laat je dat in een doorsnee huiskamer?) dus gebeurt er iets in de DPI(dots per inch) Ik schat dat rond de 100 dots per inch in een 4K T.V. die wij op een gemiddelde afstand van 2.5 meter niet gaan onderscheiden....