waarom geeft mijn samsung smart tv een storing?

Er komt na 5 a 10 min wederom de startbalk in beeld en soms daarvoor even zwart beeld of de tv gaat helemaal uit. Hoe verhelp ik dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dit kan duiden op een storing in het voedingscircuit, bijv. een instabiel geworden voeding.
De benodigde voedingsspanningen in het toestel storten dan gedeeltelijk in en daardoor schakelt de tv óf uit óf herstart weer.

Dit kun je niet zelf verhelpen, je zal ermee naar de verkoper moeten waar je het toestel gekocht hebt of naar een Samsung service center. Mogelijk heb je nog garantie op het toestel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb d tv pas vanaf 18 nov nu een tv vanuit de winkel en weer hetzelfde euvel. Dus kan het ook nog ergens anders aan liggen? Slevht werkende digitale ontvangers heben we al uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een ander toestel hebt gekregen die de zelfde kuren vertoont en je zelf met zekerheid aangesloten ontvangst apparatuur hebt uitgesloten als storingveroorzakers dan rest er maar één ding:
er zit een storing in de netstroom voorziening! Klinkt misschien raar maar je zal de eerste niet zijn waarbij blijkt dat in een stopcontact een losse draad wordt gevonden.
-Of een meervoudige tafelcontactdoos in gebruik hebt waar een aan/uit schakelaar op zit die aan het vonken is en daardoor de netspanning niet goed doorgeeft.
-Of erachter komt dat in een stekker een draad los zit,
-Of dat er een kabelbreuk is opgetreden in een verlengsnoer of zelfs een losse verbinding is ontstaan in een verdeeldoos.
- Zelfs is het mogelijk dat een zekeringautomaat in de groepenkast de oorzaak kan zijn. Als je groepenkast met automatische zekeringen is uitgerust kan een slecht geworden maakcontact in de automaat zorgen voor bizarre verschijnselen op elektronisch gevoelige apparatuur. De klacht die je omschrijft is echt spanning gerelateerd en nu dat je een ander toestel hebt met de zelfde storingen zou ik de fout dus echt in je elektrische huisinstallatie zoeken. Sluit de tv eens aan op een ander stopcontact in huis en kijk of de storing zich weer herhaald. Is dat niet het geval dan kun je gerichter naar de oorzaak gaan zoeken.