50hz of 100hz om te kunnen gamen op een tv met een xbox360?

En hoe weet je welke kabels je op de juiste manier moet aanschakelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Je kan natuurlijk met alles gamen maar 100hz is het mooist.

En over de kabels zou ik een HDMI kabel kopen. Je kan ze vinden in de betere gamewinkels voor 15 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de meeste games op een 360 zijn gemaakt voor 100hz een enkel kan je op 50hz spelen maar het merendeel van de games doet het niet op 50hz je kan ook een avg kabel kopen voor een 360 te koop onderhande bij mediamarkt of saturn of eplaza en dan is hij aan tesluiten op je pc monitor zo kabel kost ongeveer 35 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de meeste games op een 360 zijn gemaakt voor 100hz.
Totale onzin, hoe kom je erbij? Sowieso is 100hz een verdubbeling van het 100hz signaal. Er is geen enkel 360 spel die echt 100fps kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje mr tomaat, ik was al aan het denken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig heb ik dat grotendeels kunnen voorkomen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat ik er eentje heb staan en ze zijn bijna allemaal op 100 hz of zoals ze het bij xbox noemen 60hz maar net wat ik al eerder zei bijna allemaal betekend dat er ook spellen zijn de op 50hz het ook doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
50hz en 60hz zijn eigenlijk de "Europese PAL" standaard(25/50hz) en de Amerikaanse NTSC(30/60hz) standaard. 100hz(2x50hz) is een truc waarin elk frame 2x uitgezonden wordt. En dat is niet wat xbox 60hz noemt. 100hz kan je dus alleen bereiken met je tv als je xbox 50hz uitzendt, je tv verdubbelt dan die beelden. Sommige games doen alleen 60hz en dan kan je je tv geen 100hz laten doen, omdat 100hz geen verdubbeling is van 60hz. Als een Xbox game alleen op 60hz afspeelt heb je dus niks aan je 100hz TV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*Mijn allereerste reactie moet natuurlijk zijn: Sowieso is 100hz een verdubbeling van het 50hz signaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben hier in nl 50 of 100 hz en in amerika hebben ze 60 hz dus de 60 hz van de xbox is bedoelt voor een 100 hz hier in nl dus aan een 100 hz tv heb je genoeg als de game 60hz is spreek uit eigen ervaring wat zijn jou ervaringen met een 360 dan met de hz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dan snap je het nog steeds niet, er zijn ook tv's die geen 100hz functie hebben maar wel 60hz ondersteunen en natuurlijk ook 50hz ondersteunen. Je doet aannames die niet helemaal juist zijn. 100hz staat eigenlijk compleet buiten het hele xbox verhaal. 100hz is een functie van een tv. "dus de 60 hz van de xbox is bedoelt voor een 100 hz hier" Deze zin slaat echt helemaal nergens op. Ga maar naar een van je vrienden die een tv heeft die geen 100hz ondersteunt met een spel dat alleen maar op 60hz werkt. Alleen als die vriend een hele hele oude 50hz tv heeft die geen 60hz ondersteunt zal het niet werken maar dat heeft dan dus te maken dat die tv geen 60hz ondersteunt en niet omdat de tv geen 100hz functie heeft. 60hz spellen spelen af op een tv die 60hz ondersteunt(bijna elke tv tegenwoordig)
50hz spellen spelen af op elke europese tv
100hz spellen bestaan gewoonweg niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in je antwoord 100hz omwisselt voor 60hz is je antwoord al een stuk beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus 50hz is ok? :p
Ik verwacht niet dat het veel verschil uitmaakt; je ogen gaan maar tot 25 Hz. Bij de oude tv's met beeldbuizen was 50 Hz te langzaam omdat het beeld tussen 2 beelden in langzaam zwart werd (elektronenstraal schrijft met een stipje het beeld) en dan zag je geflikker ontstaan. Vandaar dat 100 Hz daar een hele verbetering gaf.

Met de huidige lcd en led schermen is dit geen probleem meer (hele beeld blijft tussendoor staan) en geeft 50 Hz al een mooi rustig beeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je ogen maar tot 25hz gaan is een leugen en is het verkeerd uitleggen van hoe wij bewegend beeld zien. Vanaf +/- 20 frames per seconden gaan we beeld als vloeiend beschouwen. Er is onderzoek gedaan naar wat een mens nog kan waarnemen, er waren straaljager piloten die dingen die 1/300ste van een seconde opvingen als het geprojecteerd werd. 25 fps wordt door gamers als bijna onspeelbaar gezien en er zijn er die blij zijn dat er nu weer schermen boven de 60hz worden gemaakt(120hz om zo ook 3d mogelijk te maken). Persoonlijk vind ik het vervelend dat bioscoopfilms maar 24 fps hebben, bij een beetje actie zie ik al dat dingen dan door het beeld schieten i.p.v. bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"..een leugen en verkeerd uitleggen..."
Ahh dank je voor je duidelijke reactie al is die vrij bot en ongenuanceerd, ik moet er niet aan denken om te liegen... 20 fps is inderdaad voor spelletjes te weinig, maar dat beweerde ik ook niet. Mijn eigen ervaring met BF2, FC, CS etc is dat 50 fps echt genoeg is. Of wil je een spel op 300 fps fullHD met een XBOX 360 gaan weergeven om maar niets te missen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt bedoelde ook meer een algemeen verteld verhaal zonder wetenschappelijke basis of urban myth, niet dat jij express staat te liegen. Was wel een beetje kort door de bocht maar daar heb ik wel eens vaker last van zeker als het om bewegend beeld gaat. Excuses daarvoor. Ik zeg nergens dat ik 300 fps wil, dat zou ook veels te zwaar zijn voor elke console en op een gegeven moment ook niet veel meer toevoegen. Het gaat er mij om dat met zo'n uitspraak die altijd maar herhaalt wordt, de discussie wat zinnig is qua fps op die manier onterecht wordt stopgezet. Hij is verkeerd uitgelegd omdat het minimum dus nu als maximum wordt uitgelegd. Als je zelf al zegt dat rond de 50fps genoeg is dan zeg je dus zelf al dat die 25fps stelling niet klopt, denk daar maar over na. Fps en hz is in deze een op een vergelijkbaar.
Als je montages wilt maken en gaan recorden is 100 Hz echt een must btw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Montages en recorden op een xbox?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs als je op een xbox kon recorden en montages kon maken zou 100hz nog geen echte toegevoegde waarde geven. Omdat er geen 100hz materiaal bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MrTomaat ooit gehoord van dazzle of hd-pvr? Nou dat zijn capture cards voor de ps en xboz, en daarbij is het verschil tusseb 50 en 100 Hz gruwelijk groot!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zeer zeker wel gehoord van dazzle en hd-pvr maar nog nooit voor de ps of xboz. Wel voor de PC, ik kan me ook niet voorstellen dat je een dazzle aan kan sluiten op een xbox en dan tv beeld kan opnemen. Enige wat ik me voor kan stellen is dat je het xbox beeld opneemt op je PC via een dazzle. OP dat moment heb je echter niets te maken met 100hz.
Ok er blijkt nogal wat verwarring te zijn wat 50, 60 en 100hz nou voor invloed is op gamen met een console.

Tegenwoordig zijn veel games op 360 alleen 60hz en zal je dus een TV nodig hebben die 60hz ondersteunt. Op dat moment kan je je 100hz/200hz/400hz functie ook niet meer inschakelen. 100hz is namelijk geen meervoud van 60hz. Als je een xbox spel hebt dat wel op 50hz af te spelen is dan kan je wel gebruik maken van de 100hz functie op je tv.

100hz is een functie die je tv ondersteunt.
xbox360 wordt in 50hz modus gezet>tv ontvangt 50hz en zendt elk frame 2x uit (dus hij maakt er 100hz van). Dit zorgt ervoor dat je tv minder flikkert en zorgt er dus niet voor dat je daadwerkelijk meer fps krijgt o.i.d.

Toegevoegd na 4 minuten:
Om dus antwoord op je vraag te geven, het heeft niet zo heel veel zin om een 100hz tv te kopen aangezien je eigenlijk beter in 60hz kan spelen dan kan je namelijk ook daadwerkelijk 60fps halen terwijl je met 50hz/100hz altijd op 50fps gelimiteerd bent.