Kan ik bij Digitenne overstappen van kastje naar een insteekkaart?

Toen ik Digitenne aanvroeg had ik mijn tv pas een week en wist ik nog niet precies of er wel een kaart in zou passen.

Nu weet ik dat het kan, maar ik heb al een kastje via scart met een antenne die bij het raam moet staan. Kan ik binnen mijn huidige abonnement overstappen naar een insteekkaart? Uiteraard stuur ik dan mijn hele pakket terug want het is allemaal gehuurd.

En.. zal dit ten koste gaan van het beeld? Voor zover ik weet zit er geen extra antenne bij de insteekkaart. Hoe ontvang ik dan het signaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan zonder meer, je moet dan wel een CI-module hebben die geschikt is voor Digitenne. De kwaliteit blijft hetzelfde, je hebt het gemak dat je maar één afstandsbediening nodig hebt.
Je stuurt het gehuurde kastje terug, de smartcard steek je in de CI-module die je weer in je TV steekt.
Je moet ook een antenne in de TV steken, als je dicht bij een zender woont is een sprietje van 20 cm voldoende, anders moet je er een met versterker kopen, net zoals bij het Digitennekastje zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ooh dat wist ik allemaal helemaal niet. Zit die CI module niet gewoon bij de insteekkaart trouwens? Ze staan wel allebei op de afbeelding : http://www.digitenne.nl/digitenne-ontvangers/digitenne-insteekkaart/ Kan ik ergens zien hoe dicht ik bij een zender zit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het voordeligst is het om jouw gehuurde kastje terug te brengen maar de smartcard te behouden: je betaalt dan alleen maandelijks een abonnement van (nu) € 9,66. De CI- module koop je bijvoorbeeld op Marktplaats, eenmalig een paar tientjes is goedkoper dan jarenlang een paar euro huur per maand voor de module die je bij de KPN winkel haalt. Ikzelf heb 1,5 jaar geleden een module met een antenne met versterker voor € 40 euro op Marktplaats gekocht.
Overigens zal de kwaliteit van het beeld theoretisch zelfs een heel klein beetje beter zijn: het digitale signaal hoeft niet meer eerst analoog voor de Scart-aansluiting gemaakt te worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voorbeeld van Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-decoders-en-schotelantennes/m674671825-digitenne-starterskit-ci-module-kaart-voor-in-de-tv.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kunnen mensen iets van KPN op Marktplaats zetten? Het is toch niet je eigendom zolang je abonnement loopt? Of mag je het daarna houden?..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is nog niet zo lang dat KPN de dingen verhuurt, ik heb mijn Digitennekastje indertijd gekocht, de KPN gaf zelfs het aankoopbedrag in het begin weer terug bij het afsluiten van een abonnement.