Wat is de beste aansluiting om beelden van je digitenne Topfield decoder naar je plasma TV te zenden?

Met welke aansluiting krijg je het beste beeld op je TV?
Audio sluit ik met SPDIF aan op de versterker, geluid hoeft dus niet naar de TV, alleen het beeld en dat in zo goed mogelijke kwaliteit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Aan het plaatje te zien heb je 3 mogelijkheden in volgorde van kwaliteit:
De minst mooie is de coaxkabel naar de antenne-ingang van de TV, de tweede optie is een Scart-aansluiting te gebruiken, de derde mogelijkheid is de S-Video aansluiting.
De S-Video-aansluiting wordt bij een volledig bedrade Scart-kabel trouwens waarschijnlijk ook al doorgegeven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je geen S-video ingang op jouw plasma TV hebt dan kan je de Scart-adapter van de afbeelding hieronder proberen, bij sommige TV's is de S-video aansluiting ook op de Scart-aansluiting te vinden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Een beter resultaat is met een CI-module in de TV te verwachten, het digitale signaal van Digitenne wordt dan in de TV zelf direct verwerkt en niet eerst naar analoog video of RF signaal met analoog video omgezet.
Je TV moet dan wel geschikt zijn voor DVB-T en je moet een CI-module voor Digitenne in de TV steken.
Voordeel is dat je dan niet meer met twee afstandsbedieningen hoeft te werken, maar als je een Digitenne ontvanger met harddisk hebt dan kun je helaas niet opnemen.