hoe moet ik de dvd speler aansluiten om ook op een 2e tv dvd tekijken

IK heb beneden een dvd speler staan en een upc box hoe moet ik nu de dvd aansluiten om ook boven dvd te kunnen kijken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Het is afhankelijk van het type DVD speler.
Meestal hebben dergelijke spelers meer soorten uitgang naast elkaar: HDMI, SCART, composiet video, etc. etc.
Jouw TV beneden is, zoals je schrijft al aangesloten, dus kun je één van de andere uitgangen gebruiken om de TV boven aan te sluiten.
Het beste zal dit gaan met kabels, maar ook een draadloze AV-verbinding is mogelijk.
Zender en ontvanger te koop bij elektronica zaken.
De SCART-aansluiting hoeft niet met een dikke SCART kabel te gebeuren: er zijn verloopjes te koop naar tulpstekkertjes.
Voor een volledige verbinding met tulpstekkers heb je de drievoudige versie nodig met geel (video) wit (links audio) en rood (rechts audio)

Gr. Koos

Toegevoegd na 28 minuten:
Bij de draadloze AV-verbinding bestaat eventueel de mogelijkheid om de afstandsbediening van de DVD speler ook boven te kunnen gebruiken.
Als je dat nuttig vindt let er dan bij aanschaf op dat die optie er op zit.
Een setje zender-ontvanger is voor rond 50 euro te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij vorige beantwoorder sluit ik me wel bij aan. Wel is het zo dat, als je meerdere Scart-stekkers in 1 aansluiting stopt het kleurenplaatje behoorlijk fletser wordt.
Je voorkomt dat door het dichtstbijzijnde toestel op stand RGB te zetten (mits met Scart!) en die losse opstraal-AV set (dus met die 3 plugjes) niet in een Scartplug te prikken maar in de geel/wit/rood cinchpluggen - overigens wordt bij een AV-setje voor draadloos opstralen met keuze uit 4 kanalen vaak al een Scartverloop naar chinch bijgeleverd maar in de praktijk zou ik toch de cinchpluggen achterop de dvdspeler gebruiken: ik heb zo al eens een hardnekkig geluidsprobleem kunnen verhelpen.
Verder, als je zo een AV-ontvangertje hebt loont het de moeite af en toe eens het kanaalschakelaartje even andere kanaaltjes uit te proberen soms zie je je buurvrouw in bed, soms een bewakingscamera, soms een huisfilm je kunt op dit gebied dus nog echt vanalles meemaken ook. Kope!
En ze liggen vaak in de kringloop voor een krats.