Stel je hebt analoge tv in je huis bestaat er bijv. Een kastje dat het analoge kan ontvangen en een digitale of een goed beeld kan zenden naar lcd tv?

Elke oplossing is welkom ik heb thuis kabel tv en het beeld zal nooit goed zijn als digitale hd tv maar ik vroeg me af of er een kastje is dat bijv analoge ontvang en bijv hdmni zend naar een tv maar daarnaast is elke oplossing welkom voor dit probleem (slecht beeld bij tv korrelig etc.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Bedoel je niet gewoon een Digitaal tv kastje, daar stop je gewoon je huidige kabel in. Je ontvangt namelijk altijd zowel analoog als digitaal kabel signaal.

Toegevoegd na 21 minuten:
Goede kabels kopen is de enige oplossing als je geen kabel abonnement hebt. Heb je veel splitters en veel tv's aangesloten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar ik heb geen abonement bij een provider ik heb wel gewoon als ik men tv aansluit aan dat kastje in de muur alle standaard zenders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je kijkt zwart bedoel je :-) ? Dan is de enige optie betere kabels kopen en als je een lange afstand moet overbruggen kan je nog een coaxversterker kopen.
Zolang je geen abonnement voor digitale kabel hebt, kun je alleen het analoge signaal aan jouw tv voeden.
Jouw lcd-tv maakt zelf al een digitaal beeld van het analoge signaal, als er al een kastje zou bestaan dan zou die hetzelfde doen en jouw lcd-tv de moeite van de omzetting besparen.
Het is niet waarschijnlijk dat dit beter of slechter zou werken dan zoals je nu al televisie kijkt, het zal nooit verbeterd worden tot full HD-kwaliteit.
Als je HD-kwaliteit wilt krijgen zul je toch het digitale signaal binnen moeten halen, hetzij via kabel, hetzij via satellietschotel met HD-tuner, hetzij via digitenne (iets mindere HD - maar scherper dan analoog).
Het digitale aanbod is momenteel alleen met extra abonnement verkrijgbaar (gecodeerd).
Alleen van digitenne kun je digitale tv zonder abo ontvangen, maar dan alleen ned. 1,2&3 plus de regionale zender(s) bij jou in de buurt, mits je tv digitale ontvangst aan kan.

Grtz. Koos.

Toegevoegd na 9 uur:
Ook via de satellietschotel zijn sommige buitenlandse HD-zenders zonder abonnement te ontvangen