Hoe weet ik of mijn TV digitale TV kan ontvangen/handelen ?

Toegevoegd na 58 minuten:
Ik ben inderdaad vrij vaag geweest. Ik heb een vrij oude TV, uit 2004, Merk Philips, type 28 PT 4406 KTV 70 TXT ST.
Nu vraag ik met af of die TV digitale TV van Ziggo aan zou kunnen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Dat kan inderdaad. Op je SCART-aansluiting zou kunnen, kan ook zijn dat je van die tulp-aansluitingen op je TV hebt zitten. Een gele en een rode en witte. De laatste 2 zijn voor het geluid, de gele is composiet signaal.

Heb je dus OF tulpjes OF Scart (of beide) kan je hem gewoon aansluiten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Onzin dat je een HD TV moet hebben. Dat is alleen in geval van een digitale HD-aansluiting/abonnement. Je zal zeker zien dat je een beter beeld krijgt!
ronaldP
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, RonaldP. Welkom in 2011. Bijna alle digitale tuners hebben tegenwoordig een HD-uitgang.
ronaldP
13 jaar geleden
Je hoeft niet neerbuigend te doen.
Ben zelf werkzaam bij vooraanstaand bedrijf op gebied van televisietechnieken.
zie http://www.chellodmc.com/ Je hebt het over een HDMI uitgang wat niet noodzakelijkwijs betekend dat er een HD signaal op staat.
ZEKER niet als je een standaard digitale apparaat hebt.
Met een analoog toestel kan je dus wel profiteren van een betere kwaliteit zonder een HD toestel te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen, dank je wel voor je reactie. Ik weet nu wat ik wilde weten.

Andere antwoorden (3)

Via een ontvanger kan het via hdmi of scart, heeft je tv dus zo'n aansluiting dat kan je digitale tv nemen. Als je bedoeld of je tv het zelf kan via ci+ kaart dan moet je deze ondersteunen... En je provider ook zo is dvb-t dus bv niet goed voor digitale tv via de kabel... Als dit antwoord niet voldoende is, wat wil je precies met welke provider op welke tv?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan wel, er zit iig wel een scart-aansluiting achteraan je TV, maar je zult niet optimaal profiteren van de goede digitale beeldkwaliteit. Dan moet je toch echt een HD toestel hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met oude tv,versta ik even de beeldbuis.
Deze kun je door een scart aansluiting aansluiten op een digitale ontvanger en dan kijkt u digitaal,overigens kan u met de beeldbuis geen HD Kijken.
Maar kwaliteit van digitaal zal stukken beter zijn dan de kabel.
Ik zou ook even kijken als ik u was als ziggo in een regio de aangewezen provider is of misschien upc