Verschil zal er kwa techniek niet zijn,kwa stroomgebruik is de led nog zuiniger en is deze nog in een dunner scherm te verkrijgen dan de lcd.

De meste nieuwe modellen zijn uitgerust met alles wat je nodig hebt voor mooi beeld ( maar dit is ook afhankelijk van hoe je hem aansluit en waarop)

60 hz of hz zal geen verschil uitmaken want dat kan het oog niet meer waarnemen.
Wil je echt het verschil tussen hd en full hd zijn ( overiges zijn er geen progamma's in echt full hd) dan zal je scherm groter moeten zijn dan 107 cm om het verschil te kunnen zien.

Mijn vraag is wat verwacht je van je tv en waar kijk je veel naar??

Plasma staat er om bekend om nog altijd het mooiste natuurlijkste beeld te weergeven dit komt door de hoge responsetijd,deze tv kan snelle beelden bij oa sport,films veel sneller verwerken. Ook heeft de plasma geen last van beperkte kijkhoek.
Daarnaast kan een plasma voordeel hebben als je kinderen hebt die nog wel eens met de vingers aan het beeld komen,omdat de plasma voor het scherm een glasplaat heeft zitten.
Het stroomverbruik zal vergeleken met Led op jaarbasis bij normaal gebruik uitkomen op zo'n 30 euro meer.
Het enige waar een plasma last van kan hebben is weerspiegeling bij veel daglicht ( te vergelijken bij de oude beeldbuis televisie)

Ik ben zelf fanatiek fan van de Plasma,omdat ik de LCD en LED nog altijd te fletch en onnatuurlijk beeld geeft.

Hoe groot je hem wilt hebben is ook een persoonlijke voorkeur.Mijnes is eigenlijk volgens de kijkhoek norm te groot......maar ik vind het fantastisch.

Succes met je aankoop!!

Toegevoegd na 2 dagen:
overigens als ik een merk plasma mag adviseren,zou ik voor de Panasonic gaan of een pioneer op de kop tikken.
Pioneer is de Rolls Roys onder de plasma's ik heb hem voor 500 euro ( 107 cm) op de kop kunnen tikken bij Expert met 2 jaar garantie,op internetwinkels nog te koop voor over de 1000 euro's !

Pioneer is er wel mee gestopt en Panasonic heeft zo goed als wel het overgenomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat dat heel persoonlijk is..

Grootte is denk ik belangrijk als je hem in een grote kamer wilt zetten, of er ver van af komt te zitten...
Als je veel randapparatuur hebt (dvd, game console e.d.) is veel ingangen ook handig.. hoe klinkt het geluid? is het een mooi vol geluid?

Ik zou eens naar een winkel gaan, en binnen je budget eens naar TV's gaan kijken, vragen of je ze ff mag "horen"

LED televisies zijn gewoon LCD TV's die dmv LED verlicht worden.. dus het beeld (kan) scherper en helderder zijn.. hierdoor kan de TV ook platter zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluit me daarbij aan. Nog als tip om te letten op een internet aansluiting. Steeds meer tv's hebben een NetTV achtige dienst waarmee je echt erg handig uitzending gemist en rtlxl kunt kijken. Direct op de tv, dat is voor ons zo handig dat we minder hoeven op te nemen. Ook zijn de reclames er dan al tussenuit geknipt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk goed of die 100 hertz is meeste tv's zij 50 hertz dit heb je liever niet en dat deze full HD is anders heb je 720p maar 1080p is het een stuk scherper
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil tussen LCD en LED is slechts de belichting van het scherm. Bij LED wordt het met led's gedaan, wat zuiniger is in gebruik dan LCD. Dit kan op de energie rekening wat schelen.
Ook is het belangrijk als het toestel DVB-C en DVB-T heeft. Hiermee hoef je niet een extra kabel-decoder aan te schaffen of te gebruiken, wat voorkomt dat je steeds met 2 afstandsbedieningen moet werken.
Ook het aantal HDMI aansluitingen zijn belangrijk.
Kijk ook als er scart aansluitingen aanwezig zijn daar wat ouder apparatuur dan niet kan worden aangesloten.
Ook een PC aansluiting kan handig zijn, om de PC op te gebruiken in dezelfde ruimte. (Geen 2de monitor meer nodig)
NET-TV erop kan ook handig zijn als er een internet aansluiting in de buurt is.

Wat de grootte betreft is het afhankelijk van de kijkafstand.
Te groot geeft nekklachten en kijkt niet fijn, daar je bij snelle beeldwisselingen informatie kan missen en te klein betekent dat je moet turen om alles te zien.
De meeste toestellen hebben een voet en ook de mogelijkheid om op een beugel op te hangen. Let daarbij wel op dat de voet verwijderbaar is.
Voor de rest kiezen voor een merk en een winkel die service geeft, indien er wat mis zou gaan.
Sommige nieuwe merken komen even op de markt met goedkope toestellen om dan weer snel te verdwijnen en geen service te verlenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou op de volgende punten letten:
Hoe dik zo een tv is bij voorkeur een LED tv ook zuiniger en vaak veel dunner.

Hoeveel hertz de tv aanbied het liefst 100hz (Hier boven/onder een paar reacties gelezen ja het klopt dat het nu nog niet zo veel uitmaakt of je tv nou 50 of 100 ondersteund maar je gaat er vanuit dat zo een tv minsten 7 a 8 jaar meegaat en tegen die tijd zit er sowieso al verandering in)

Het liefst ook full HD 1080p ondersteuning( tv's die full HD ondersteuning hebben hebben ook altijd een 100hz scherm) meerderen HDMI poorten(voor je bluray player en eventuele consoles een Xbox/Ps3) als je zelf Ziggo als provider hebt en je digitale tv kijkt met zo een kastje er onder ook liefst een Ziggo gecertificeerd ci+.

Er zijn ook tv's die Wi-Fi ondersteunen zoals de tv's van Samsung Allshare daar mee kan je bijvoorbeeld je tv aan je pc/laptop koppelen zonder kabels en zo rechtstreeks films muziek ect naar je tv streamen.

Zit je in een grote kamer dan natuurlijk ook een groot mooi beeld.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verhaal klopt niet helemaal. "Hoeveel hertz de tv aanbied het liefst 100hz (Hier boven/onder een paar reacties gelezen ja het klopt dat het nu nog niet zo veel uitmaakt of je tv nou 50 of 100 ondersteund maar je gaat er vanuit dat zo een tv minsten 7 a 8 jaar meegaat en tegen die tijd zit er sowieso al verandering in)" Als je dat zegt snap je niet helemaal wat het idee van 100hz tv's is. Nu wordt er niet in 100hz opgenomen en als dat wel gedaan zal worden (wat ik niet aanneem) zal een tv die 100hz van 50hz maakt nog steeds geen 100hz kunnen ontvangen. 100hz is er voor om 50hz signaal minder trillend te maken en dus rustiger voor je ogen. Als ik mijn tv (plasma) op 50hz zet wil ik hem gelijk weer terugzetten naar 100hz.
Oftewel 100hz heeft nu net zoveel of weinig zin als over 7 a 8 jaar. "tv’s die full HD ondersteuning hebben hebben ook altijd een 100hz scherm" Dat is gewoonweg niet waar. Er zijn zat 1080p 50hz schermen. "als je zelf Ziggo als provider hebt en je digitale tv kijkt met zo een kastje er onder ook liefst een Ziggo gecertificeerd ci+." Is een beetje onhandig geformuleerd, de vraagsteller zou nu kunnen denken dat je zowel een ci+ certificatie als een kastje van ziggo nodig zou hebben.